Već smo pisali koliko je važno ne pretjerati s izvanškolskim aktivnostima za djecu i koliko je važno osigurati im slobodno vrijeme za igru. No s druge strane, nipošto nije poželjno sa svega ih ispisati. Važno je pronaći pravu mjeru. Čak i ako vam se čini da su odlasci na satove pjevanja, sviranja ili pak likovnu radionicu samo nešto što će djeci popuniti vrijeme, to ipak nije tako. Nekoć su takve aktivnosti bile odraz manira finog građanskog odgoja, dok se danas sve manje djece upisuje u glazbene škole, na likovne i lutkarske radionice ili pak glumački studio. Razlozi su brojni, ali se kriju ponajviše u razmišljanjima da nemaju previše smisla i da djeci samo sport može biti od koristi. No, novija istraživanja pokazuju da nije tako. Naime, upravo su se te i slične aktivnosti pokazala kao važan faktor uspjeha jednom kad odrastu.

Studija Sveučilišta Michigan u Americi govori da su osobe koje su uspješne u svome poslu, kao i primjerice one koje su vizionari u svojoj struci ili su pak patentirale neke izume, kao djeca bila osam puta više od svojih vršnjaka angažirane u umjetničkim aktivnostima tijekom školovanja. Znanstvenici su otkrili da je čak 93 posto uspješnih ljudi koje su uzeli kao uzorak išlo u djetinjstvu i adolescenciji na satove glume i pisanja, kreativne radionice ili glazbene škole i sviralo neki instrument.

Ovi rezultati dali su znanstvenicima za pravo da zaključe kako umjetničke aktivnosti u doba našeg odrastanja itekako imaju smisla, jer formiraju naše kreativno mišljenje, pomažu nam ne samo u školi jer razvijaju naše radne navike, maštu i kreativnost, nego i kasnije, na poslu, kada trebamo riješiti neke probleme ili kreirati i implementirati novu poslovnu strategiju.

Tekst: J. S.

Foto: Shutterstock