Da razdoblje od rođenja do tri godine postavlja temelje za cijeli život, danas je već poznata činjenica. Autorica ove knjige, Ève Herrmann, preko svog bloga je upoznala brojne zainteresirane čitatelje koji su postavljali brojna pitanja i na taj način je inspirirali da napiše knjigu.

Dijete nas moli da mu pomognemo da samo nešto učini i da poštujemo njegov ritam. Kao odgovor na tu želju pedagogija Montessori smješta ga u središte – a da pritom ne čini od njega „dijete cara“. To znači da treba razmisliti i o ulozi odrasle osobe. Ona postaje pratitelj, odgojitelj koji ne promatra dijete kao komad plastelina koji će oblikovati. Dijete, naprotiv, ima golem potencijal energije i kreativnosti koji su tu od njegova rođenja i koje samo treba otkriti. Zato ono samo uči, na prirodan i zabavan način ako je sredina povoljna.

Međutim, tu je nužna uloga roditelja i odgojitelja jer dijete ne valja prepustiti samome sebi.

Maria Montessori utemeljila je svoju pedagogiju na dubokom poznavanju djeteta i njegovih potreba, proizašlom iz dugotrajnog promatranja. Te velike ideje smjernice su koje nam pomažu da shvatimo korist od aktivnosti koje se predlažu djetetu.

Do šeste godine dijete obilježava njegova velika sposobnost da upija sve što ga okružuje. Taj duh upijanja omogućuje mu da se prilagodi okolini i stječe znanja bez posebnih napora.

100-aktivnosti-prema-metodi-montessori-autorice-eve-herrmann

OSJETLJIVA RAZDOBLJA

Maria Montessori spominje i osjetljiva razdoblja u razvoju djeteta. To su faze u kojima je sva njegova pozornost usredotočena na posebnu točku u njegovu razvoju. Kad jednom prođe to osjetljivo razdoblje, teže mu je steći tu sposobnost.

Tijekom tih osjetljivih razdoblja dijete ima neslućenu sposobnost usredotočivanja. Ono postaje neosjetljivo na sve ono što se događa oko njega upijajući samo ono što trenutačno radi. Za vrijeme tih trenutaka intenzivne koncentracije dijete se izgrađuje. Izlazi iz toga mirno, nahranjeno i razvijeno. Zato moramo od rođenja pogodovati tim trenucima usredotočenosti i čuvati ih. Maria Montessori također je zaključila da dijete za svoj razvoj treba zaposliti ruke. Ruke su instrument njegove inteligencije.

Pedagogija Montessori i danas živi jer ona prenosi bezvremenske vrijednosti. Ona radi na izgradnji čovjeka, samostalne i odgovorne osobe, sposobne da se prilagodi svijetu sutrašnjice.

Ova knjiga, nova literatura o Montessori metodi, obrađuje sljedeće:

  • razvoj djeteta i njegovo razumijevanje svijeta
  • pomoć u brizi za sebe i okoliš
  • pružanje prilika da se usredotoči i radi rukama
  • pripremanje gradiva i okoliša prilagođenog njegovim kapacitetima.

Cijena: 119 kn

Stranica u boji: 223

Prvoj čitateljici ili čitatelju koji pošalju svoje podatke na mejl urednistvo@roditelji.hr šaljemo jednu knjigu 100 aktivnosti prema metodi Montessori na kućnu adresu. Naziv mejla napišite "100 aktivnosti".

Tekst i foto: press