Žamor uzbuđenih mališana i neka nova filmska događanja obilježili su predstavljanje prvih rezultata projekta Vrtići u kvartovskom kinu u Kulturnom centru Travno te najavu planiranih poteza za sljedeću godinu. Uz predstavnike udruge Djeca susreću umjetnost kao organizatora, događanju su nazočili i predstavnici lokalne zajednice, stručni tim iza projekta, ravnateljice novozagrebačkih vrtića te predstavnik Grada Zagreba kao financijera projekta.
Spomenuti projekt pokrenut je Okruglim stolom i temom «Animirani film u ranom i predškolskom odgoju» na Međunarodnom festivalu animiranog filma Animafest 2016 u suradnji sa šest zagrebačkih kulturnih centara, s posebnim naglaskom upravo na KUC Travno. Ova suradnja rezultirala je istraživanjem iz područja filmske pismenosti u ranoj i srednjoj dobi kao prvim toga tipa u Hrvatskoj te stručnim usavršavanjem za odgojitelje u organizaciji Centra za cjeloživotno obrazovanje Učiteljskog fakulteta u Zagrebu. U sklopu predviđenih edukacija odgojitelji će naučiti i kako izrađivati optičke igračke s djecom u vrtiću, a vrtićima koji sudjeluju bit će donirane filmske kutije s replikama optičkih igračaka zoetrop, flipbook i thaumatrop. Projekt Vrtići u kvartovskom kinu provodi se u 19 vrtića uz čak 2236 malih polaznika.
Ipak, najviše uzbuđenja u KUC Travno izazvale su projekcije animiranog filma Koyaa te dokumentarni film Živio Koyaa, nakon kojih je uslijedio razgovor s redateljem, cijenjenim slovenskim lutkarom i performerom Koljom Saksidom. Posebno je zanimljivo bilo slušati izlaganje redatelja o izradi ovog tipa filmova, snimljenih u tehnici lutkarske stop animacije. Za snimanje u animacijskom studiju upotrebljavaju se ručno izrađene lutke, scenografija i rekviziti koji su namjenski izrađeni za potrebe pojedinog filma, a snimanjem sličice po sličicu (eng. frame by frame) stvara se iluzija pokreta. O zahtjevnosti ove tehnike svjedoči i podatak da je u realizacijiji filmova Koyaa sudjelovalo više od 35 suradnika!
Koliko je filmska pismenost važna od najmlađe dobi govore nam i brojna istraživanja koja su pokazala da djeca vrtićke dobi redovito gledaju animirane filmove, prate televizijski program pa čak i samostalno tragaju za zanimljivim sadržajima na internetu. „Upravo zato od najveće je važnosti poučiti ih koji sadržaj odabrati i kako ga „naučiti gledati“, dok u isto vrijeme odgojiteljima treba ponuditi alate za približavanje medijske kulture kroz svakodnevni rad. Prenošenje doživljaja, razvijanje općeg znanja o filmskoj kulturi i interesa za raznolike kinematografije od najranije dobi osnovni su ciljevi ovog projekta“- poručile su Ivana Jakobović Alpeza i Edita Galinec iz udruge Djeca susreću umjetnost.
Tekst i foto: press
Kate Middleton tradicionalno fotografirala princa Louisa za šesti rođendan
Princ Louis uči uz metodu iz 1980-ih: Poboljšava emocionalnu inteligenciju kod djece, ali i odraslih
5 ideja za aktivnosti u kojima će djeca uživati, ali i zainteresirati se za Dan planeta Zemlje
Ovo je najvažnija hrana za razvoj bebinog mozga, prema pedijatrima
Roditelji, oprez: Ovo je 6 opasnih stvari u kući s kojima se bebe vole igrati