Važnost čitanja, odnosno povezanost čitanja i učenja može se objasniti pomoću kratke alegorijske pričice.

Priča o planinarenju

Bila jednom dva planinara. Jednome od njih, Hansu, planinarenje je išlo teško. S mukom se uspinjao stazama i penjao po stijenama. Svako malo bi se spotakao, često bi padao i proklizavao kao da između njegove obuće i podloge uopće nema trenja. Brzo bi se umorio i nerijetko bi odabrao kraći put do vrha – sjeo bi na žičaru, ako bi je bilo, ili bi skrenuo na neku lakšu stazu – i tako bi zaobišao prepreku koja mu se činila nesavladivom. Svaka uzvisina njemu se činila poput najveće, najstrmije i najneprohodnije planine.

Drugome planinaru, Eriku, planinarenje je išlo lako. S lakoćom i poletom se uspinjao stazama i penjao po stijenama, skakučići kao planinska divokoza s kamena na kamen. Rijetko kad bi se spotakno, naprotiv, koračao je čvrsto i bio je siguran u hodu; između njegove obuće i podloge kao da je stanovala sama sila teža.

Hans se hrvao s planinom, kao što se učenici znaju hrvati s tekstom pokušavajući shvatiti o čemu se radi. Nastojao je stići do vrha i uživati u pogledu koji se pruža, htio je proširiti horizonte. No, nije imao za to potrebnu opremu. Vezice tenisica na njegovim nogama uvijek su bile odvezane, a đonovi zaglađeni; nije nosio sa sobom niti planinarski štap, niti uže, kompas, zemljovid..., niti šator, a na planinu bi se krenuo uspinjati kao da ide u šetnju gradom. Zato mu je planinarenje i išlo tako teško.

Erik je, nasuprot, na planinu kretao dobro pripremljen. Gojzerice na nogama uvijek su bile čvrste zavezane, sa sobom je nosio i štap, i uže, i kompas, i zemljovid, šator, termosicu s čajem, kacigu i nekoliko karabinera. Iako mu je ponekad bilo teško, Erik je, zahvaljujući opremi i pripremljenosti, do vrha planine dolazio spretno, poletno i vedro.

kako-su-citalacke-navike-povezane-sa-skolskim-uspjehom
, Image: 303122777, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy

Na jednak način do ''vrha'' teksta, odnosno, do razumijevanja teksta, npr. lekcije iz udžbenika, dolaze osobe koje imaju za to potrebnu opremu. Ta oprema je vještina čitanja s razumijevanjem. Udžbenici se neće doimati poput velikih, masivnih i teško savladivih Himalaja, Alpi i Andi, ako se na uspon kreće sa za to potrebnom opremom. Čitanje s razumijevanjem dovest će nas do vrha planine odakle je pogled na sve širi, a učenje i nije ništa drugo doli postupno širenje horizonata. Gdje se nabavlja ova oprema za planinarenje udžbenicima? – u knjigama! U potpunosti je besplatna i dostupna svima, potrebno je samo čitati, čitati i čitati, i ona se spontano razvija.

Čitalačke vještine su važne, a isto tako su važne i vještine učenja. U Centru Budi svoj uskoro počinje novi ciklus programa. Ciklus koji je upravo pri kraju polučio je izvrsne rezultate: zainteresiranu djecu koja su otkrila strast za učenjem. Ako i vi takvo što želite svom djetetu dođite na njihove dane otvorenih vrata i čujte o čemu se radi.

Dođite slobodno, bez obveze; informirajte se, pitajte, upoznajte voditeljicu programa, razgledajte prostor i provedite ugodnih i informativnih 45 minuta.

Predviđeni termini za Dane otvorenih vrata su:

- 25.11.2016. u 17.30 h

- 9.12.2016. u 17.30 h

Dani otvorenih vrata održavaju se u prostorijama centra Budi svoj, Bauerova 19, Zagreb.

Zbog ograničenog broja mjesta svoj dolazak najavite prijavom na obrascu ili na broj 091 520 0005.

http://budisvoj.eu/ucimo-uciti/

Tekst: Centar Budi svoj Foto: Profimedia