Važnost čitanja, odnosno povezanost čitanja i učenja može se objasniti pomoću kratke alegorijske pričice.
Priča o planinarenju
Bila jednom dva planinara. Jednome od njih, Hansu, planinarenje je išlo teško. S mukom se uspinjao stazama i penjao po stijenama. Svako malo bi se spotakao, često bi padao i proklizavao kao da između njegove obuće i podloge uopće nema trenja. Brzo bi se umorio i nerijetko bi odabrao kraći put do vrha – sjeo bi na žičaru, ako bi je bilo, ili bi skrenuo na neku lakšu stazu – i tako bi zaobišao prepreku koja mu se činila nesavladivom. Svaka uzvisina njemu se činila poput najveće, najstrmije i najneprohodnije planine.
Drugome planinaru, Eriku, planinarenje je išlo lako. S lakoćom i poletom se uspinjao stazama i penjao po stijenama, skakučići kao planinska divokoza s kamena na kamen. Rijetko kad bi se spotakno, naprotiv, koračao je čvrsto i bio je siguran u hodu; između njegove obuće i podloge kao da je stanovala sama sila teža.
Hans se hrvao s planinom, kao što se učenici znaju hrvati s tekstom pokušavajući shvatiti o čemu se radi. Nastojao je stići do vrha i uživati u pogledu koji se pruža, htio je proširiti horizonte. No, nije imao za to potrebnu opremu. Vezice tenisica na njegovim nogama uvijek su bile odvezane, a đonovi zaglađeni; nije nosio sa sobom niti planinarski štap, niti uže, kompas, zemljovid..., niti šator, a na planinu bi se krenuo uspinjati kao da ide u šetnju gradom. Zato mu je planinarenje i išlo tako teško.
Na jednak način do ''vrha'' teksta, odnosno, do razumijevanja teksta, npr. lekcije iz udžbenika, dolaze osobe koje imaju za to potrebnu opremu. Ta oprema je vještina čitanja s razumijevanjem. Udžbenici se neće doimati poput velikih, masivnih i teško savladivih Himalaja, Alpi i Andi, ako se na uspon kreće sa za to potrebnom opremom. Čitanje s razumijevanjem dovest će nas do vrha planine odakle je pogled na sve širi, a učenje i nije ništa drugo doli postupno širenje horizonata. Gdje se nabavlja ova oprema za planinarenje udžbenicima? – u knjigama! U potpunosti je besplatna i dostupna svima, potrebno je samo čitati, čitati i čitati, i ona se spontano razvija.
Čitalačke vještine su važne, a isto tako su važne i vještine učenja. U Centru Budi svoj uskoro počinje novi ciklus programa. Ciklus koji je upravo pri kraju polučio je izvrsne rezultate: zainteresiranu djecu koja su otkrila strast za učenjem. Ako i vi takvo što želite svom djetetu dođite na njihove dane otvorenih vrata i čujte o čemu se radi.
Dođite slobodno, bez obveze; informirajte se, pitajte, upoznajte voditeljicu programa, razgledajte prostor i provedite ugodnih i informativnih 45 minuta.
Predviđeni termini za Dane otvorenih vrata su:
- 25.11.2016. u 17.30 h
- 9.12.2016. u 17.30 h
Dani otvorenih vrata održavaju se u prostorijama centra Budi svoj, Bauerova 19, Zagreb.
Zbog ograničenog broja mjesta svoj dolazak najavite prijavom na obrascu ili na broj 091 520 0005.
http://budisvoj.eu/ucimo-uciti/
Tekst: Centar Budi svoj Foto: Profimedia
Chrissy Teigen kritiziraju jer joj kći drži noge na kuhinjskom pultu dok kuhaju
Koji kućanski poslovi su primjereni dobi djeteta? Već s 18 mjeseci mogu imati male obveze
U susjedstvu hara virus koji ide na pluća: Dječja infektologinja objašnjava koji su simptomi i za koga je najopasniji
U Kaštelima dječak ubo vršnjaka škarama u prsa: Majka jednog uputila emotivan apel
Ignorira vas, ne želi fizički kontakt... Ovo su znakovi da dijete razvija izbjegavajući stil privrženosti