Vrijeme trajanja akcije razgledavanja podmornice:
od utorka 31. ožujka do petka 3. travnja u vremenu od 10 do 14 sati
u subotu 4. travnja od 10 do 13 sati
mjesto održavanja: Tehnički muzej, Savska cesta 18, Zagreb
datum početka/završetka: 31. 03 .2015. / 04. 04. 2015.
vrijeme održavanja: prema rasporedu
organizator: Tehnički muzej
voditelj: Marijo Zrna
Ulaz u podmornicu moguć je isključivo uz posebnu ulaznicu koja se može kupiti na blagajni Muzeja. Cijena pojedinačne ulaznice za ulaz u podmornicu je 15 kn bez obzira na uzrast djece, a podrazumijeva i razgledavanje stalnog postava Muzeja.
Zbog sigurnosnih razloga pri pristupu i ulasku u podmornicu broj sudionika u programu je ograničen te molimo posjetitelje za razumijevanje. Ulazak u podmornicu na vlastitu je odgovornost.
Ulaz u podmornicu iziskuje i neke posebne uvjete. Molimo da vodite računa da odjenete hlače i obujete prikladne cipele (bez potpetica) ili tenisice.
Vodite računa i o činjenici da je otvor kroz koji se ulazi u podmornicu promjera svega 55 cm, tako da ne bi zbog obujma struka ostali zaglavljeni u otvoru. Ukoliko imate reumatskih tegoba razmislite jeste li dovoljno gipki za ovaj pothvat?
Za podmorničare je vezana i priča o Enigmi, njemačkom stroju za šifriranje i dešifriranje poruka. Posjetitelje ćemo naučiti koja je veza između šifri, podmornica i računala, kako ćemo sami izraditi šifre, kako ih otkriti te kako napraviti jednostavne naprave za šifriranje.
Posjetitelji će moći pogledati kroz periskop, upoznati se s navigacijskim uređajima, pogonskim postrojenjem, naoružanjem, njezinim radom i čuti priču o njezinoj povijesti...
Mala podmornica P 901, popularno prozvana Mališan, jedan je od najvećih, najtežih i najatraktivnijih izložaka Tehničkog muzeja.
S težinom od 40 tona, dužinom 15 metara i širinom 3 metra ubrajala se u kategoriju tzv. džepnih podmornica. U ratnim uvjetima u njoj su boravila tri mornara i časnik, a naoružana je bila sa svega dva torpeda. Mogla je zaroniti do najviše 55 metara dubine.
Izgrađena je 1943. u Italiji, a službu je cijeli svoj radni vijek obavljala u Jadranskom moru. Posljednji put je u morskoj vodi bila sredinom pedesetih godina prošlog stoljeća. Radi se o jedinom potpuno sačuvanom primjerku serije od ukupno 26 podmornica te klase, napravljenih u Italiji tijekom Drugoga svjetskog rata.
P 901, bivša CB 20 (u talijanskom originalu "Costiero tipo B"), smještena je u velikoj dvorani odjela Prometna sredstva gdje je dopremljena početkom šezdesetih godina prošlog stoljeća. Time je pošteđena negativnih utjecaja okoliša, te je izbjegla sudbinu drugih plovnih objekata iz hrvatske pomorske povijesti koji nisu preživjeli djelovanje morske vode, soli, kiše i vjetra, te su izgubljeni za nove generacije. Podmornica je prije pet godina u potpunosti restaurirana.
3 pravila odgoja Jordana Petersona: "Vodite računa što radite, a ne što pričate"
6 ključnih pravila danskog odgoja: Nema ultimatuma, djeca se igraju sama, a ovo ih uče od prvog dana
Nakon smrti djeteta od posljedica 'obične gripe' infektologinja iz Zarazne upozorava: Necijepljenje nije opcija
Ako ne volite matematiku ili se mučite s brojevima, ovako će to utjecati na vašu djecu
Tko je djevojčica koja je pjevala na inauguraciji? Pozvao ju je predsjednik Milanović