Da popularnost društvenih mreža nema granica dokazuje podatak da čak 56 milijuna ljudi u svijetu prati YouTube kanal braće Vlada i Nikija Vashketova. Možda taj podatak i ne bi bio toliko neobičan da nije riječ o dječacima starim tek pet i sedam godina, koji su već dvije godine prave internetske zvijezde. Igračke s kojima se oni igraju postaju pravi hit, a - vjerovali ili ne - predškolci iz cijelog svijeta fanatično upijaju sve što oni rade i reklamiraju.

Rusko-američka braća poprilično su zahuktala streaming platformu otkako su lansirali svoju prisutnost 2018. godine, objavljujući videozapise na 16 kanala (prevedenih na 13 jezika!) Njihova majka nedavno je medijima ispričala kao je sve počelo kao obiteljski hobi.
"Dječaci su vidjeli druge video zapise i bili su nadahnuti. Smijali bi se i bilo je zarazno. Kad su nas pitali mogu li početi snimati vlastite video zapise i postati 'blogeri', suprug Sergej i ja rekli smo: 'Zašto ne?'. Sergey je s njima počeo snimati zabavne video spotove vikendom kad nije radio. Uređivali bismo ih u slobodno vrijeme i onda smo ih počeli objavljivati. No nismo ni slutili da će biti tako veliki hit. Kako je rasla njihova globalna publika, tako je raslo i naše znanje o produkciji, montaži, grafikama i specijalnim efektima. Vlad i Niki postali su omiljeni među predškolskom djecom, nasmijavali ih i prenosili naše obiteljske avanture“, ispričala je mama Victoria.

Victoria kaže da su ona i Sergey, koji su u međuvremenu postali roditelji još jednog sina – Christiana, sretni što su podržali dječake u njihovim interesima.

View this post on Instagram

A post shared by Vlad From “Vlad and Niki” (@vlad.super.vlad) on


"Ono što je započelo kao zabavna aktivnost, postao je hobi naše obitelji. Zajedno sudjelujemo u svim aktivnostima, igramo se s našim dečkima, istovremeno stvarajući sadržaj koji zabavlja i druge“, rekla je mama Victoria.
Neki od najpopularnijih videozapisa, primjerice u kojima se dječaci voze u autobusu, pogledani su više od 500 milijuna puta.
"Njihov uspjeh leži u činjenici da su Vlad i Niki znatiželjni, inventivni i fizički izuzetno aktivni te da točno znanju što žele i što će zanimati njihove pratitelje", kaže Victoria.

No mnogi stručnjaci složit će se kako ovaj 'hobi', kako ga naziva mama Victoria, krije u sebi brojne opasnosti. Djeca, naime, nisu još dovoljno zrela da bi mogla biti svjesna svih opasnosti društvenih mreža, a pitanje je hoće li u odrasloj dobi biti zadovoljni takvim načinom promoviranja sebe. A jednom objavljeno na internetu, tamo uvijek ostane. Osim toga, upitno je što sve YouTube zvijezde reklamiraju i kakav to utjecaj ima na djecu koja ih gledaju. Naime, istraživači su u sklopu jednog istraživanja pregledali 418 najpopularnijih videozapisa pet vodećih dječjih influencera, a rezultati su pokazali da su u čak 90% slučajeva reklamirali nezdrave proizvode.

Evo i članka o tome koje se fotografije djece nikako ne bi trebale naći na internetu; članak pročitajte OVDJE.

Tekst: D. P.
Fotografije: Instagram