Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zašto nije uvijek dobro inzistirati na perfekcionizmu (kod djece)?

Kao i svaka ekstremna osobina, perfekcionizam može biti mač s dvije oštrice. Imati visoke standarde i biti marljiv može pomoći istaknuti se na nekom polju, no vrlo često ta “vrlina” može biti i kontraproduktivna

 perfekcionizam

Perfekcionisti su visoko motivirani napraviti sve apsolutno najbolje, čak i kada to nije nužno potrebno, pa ih zbog njihove nepotrebne temeljitosti drugi mogu percipirati kao neodlučne. Perfekcionisti se žele osjećati apsolutno spremnima prije nego što krenu u izazove. To može dovesti do izbjegavanja izazova, samo da bi izbjegli neuspjeh, ili do suzdržavanja od napredovanja ili rukovodećih uloga.

U najvećem dijelu perfekcionisti imaju svoje stroge standarde samo za sebe. Međutim, može doći do problema ako očekuju da će i drugi udovoljiti njihovim standardima. Nadalje, nerijetko su skloni i na glas artikulirati svoja razmišljanja o situacijama koje bi se mogle dogoditi, a ako su još negativna, mogu izazvati razdražljivost među drugim ljudima koji ih okružuju. Evo nekih rješenja prema pisanju Harvard Business Reviewa. Iako namijenjeni poslovnim ljudima, ovi se principi mogu primijeniti i u privatnom životu.

Ideja da učite na svojim pogreškama vjerojatno nije opcija. Alternativa je učiti na svojim uspjesima. Razmišljajući o putovima koji su doveli do vaših uspjeha, moći ćete vidjeti da ste postigli smisleni cilj, iako niste učinili sve potpuno besprijekorno ili niste bili 100% sigurni u uspjeh unaprijed.

Zapitajte se "Kako bih mogao poboljšati za 1%?" Ovo je popularan pristup koji je osobito koristan ako ste skloni prekompliciranom rješenju problema. Budući da perfekcionisti žele biti besprijekorni, oni obično odbacuju male uspjehe. Tražeći kako možete poboljšati svoje ponašanje za 1%, počet ćete vidjeti da postoje lakši načini za poboljšanje od onoga što ste zamislili.

Puno je lakše podnijeti greške i imati mane, ako znate suzbiti ruminaciju. Primijetite kada počnete razmišljati nad nečim i zapitajte se da li vam opsesija oko toga zaista pomaže. Često se ruminiranje čini rješavanjem problema, ali to nije. Ako se vaše misli samo kreću u krugove ili primjećujete da vas glasina dovodi u loše raspoloženje, svakako nađite način odmaknuti se od njih.

Osvještavajući troškove perfekcionizma i kako on utječe na vašu produktivnost, dobrobit i odnose (i na poslu i kod kuće), možete započeti ublažavanje ove destruktivne navike.

Tekst: D. P.
Fotografija: Profimedia

Najnovije

Najpopularnije