Kako je došlo do nastanka škola Malac Genijalac i kada je prva otvorena i gdje?
Do nastanka škola Malac Genijalac je došlo u suradnji s prestižnim japanskim Institutom Tomoe Soroban iz Tokija. Program sadrži jedinstvenu metodu podrijetlom iz Japana, kolijevke mentalne aritmetike. Nastao je kao rezultat dugogodišnjeg rada psihologa, pedagoga i drugih svjetskih stručnjaka iz područja edukacije. Prva škola Malac Genijalac otvorena je u Beogradu, a kod nas prije dvije godine u Splitu.
A zatim se proširio na više gradova, zar ne?
Škole postoje u Splitu, Šibeniku, Rijeci i Osijeku. Ovog rujna svoja vrata otvaraju i škole u Zadru, Velikoj Gorici, Varaždinu i u Zagrebu.
Kako je došlo do ideje otvaranja škole i u Zagrebu?
Dugogodišnja prijateljica, danas i partnerica Antica je bila oduševljena Malcom i uspjehom škole u našem Šibeniku. Kako upravo piše svoj znanstveni rad na temu razvoja kognitivnih funkcija interesiralo ju je sve o programu, načinu rada, rezultati kod polaznika. Moja ljubav prema matematici, a njena prema psihologiji rezultirala je suradnjom i otvaranjem škole u Zagrebu.
Što se u ovim školama radi i na koji način to pomaže djeci u životu?
U našim školama provodi se program Mentalne aritmetike, također uskoro se u školama uvodi program SUPER UM - mentalna matematika kao nadogradnja programa mentalne aritmetike obuhvaćajući rješavanje složenih matematičkih problema koji se rješavaju isključivo mentalnim putem.
Program se temelji na: TBDP pristupu (Total Brain Development Program) i VAK metodi (Vizualno, Auditivno, Kinestetičko). TBDP predstavlja sustav cjelokupnog razvoja mozga kojim se potiče aktivacija obje hemisfere mozga u ranim fazama života. Kao rezultat te aktivacije poboljšava se niz kognitivnih sposobnosti kao što su pamćenje, inteligencija, koncentracija, mašta.
VAK metoda podrazumijeva uključivanje tri osjetila (vid, sluh, dodir) u proces učenja. Znanstvena istraživanja pokazala su da se najbolji rezultati postižu kada se u procesu učenja informacije primaju putem različitih osjetila jer se na taj način aktivira najveći broj neuronskih veza u mozgu. Takvim učenjem proces pamćenja dostiže svoj maksimum jer se primljene informacije prenose s jedne na drugu hemisferu mozga, čime se aktivira cijeli potencijal našeg mozga. Razvijene kognitivne sposobnosti kod djece neophodne su za funkcioniranje u životu, kako u sadašnjosti, tako i u budućnosti. Našim pristupom i metodom rada djeca stječu vještine za cijeli život.
Koliko profesora je educirano da može voditi tečajeve i što je sve potrebno s njihove strane da mogu voditi školu?
Naši profesori u školama su redom diplomirani učitelji, profesori, psiholozi, pedagozi, u konačnici moraju imati magisterij. Da bi bili osposobljeni za rad u našim školama, također moraju proći edukaciju za mentalnu aritmetiku te položiti ispit kako bi dobili međunarodni certifikat za Master učitelja mentalne aritmetike. Svaka škola ima svog voditelja i najčešće su to upravo i sami vlasnici škola.
Postoje li neka natjecanja na koja šaljete polaznike i kakve rezultate postižete?
Postoji međunarodna Olimpijada mentalne aritmetike koja se održava u Beogradu. Od samih početaka nižu se uspjesi. Ove godine na Olimpijadi je sudjelovalo 15 zemalja i preko 1200 natjecatelja. Kući smo se vratili sa 7 medalja u različitim kategorijama, a Tony Cvitković osvojio je 3. mjesto u pismenom dijelu natjecanja za C kategoriju, te zlato u ANZANU - mentalnom računanju.
Kojem su uzrastu namijenjene radionice i mogu li ih svi pohađati ili postoje neki uvjeti?
Program je namijenjen djeci od 4. do 12. godine prosječnih intelektualnih sposobnosti.
Kako se djeca nose s natjecateljskim duhom, što ih motivira, a što demotivira?
Naša nastava odvija se kroz igru i pozitivnu atmosferu, samim tim potičemo i pozitivan natjecateljski duh. Tajna motivacije kod polaznika je individualni pristup svakom djetetu i pomaganje djetetu da postane najbolja verzija sebe, drugim riječima težimo napretku djeteta u vidu njegovih, a ne tuđih mogućnosti.
Vole li "malci" više matematiku nakon što doznaju metode kako njome uspješnije ovladati?
Naravno, djeca su po prirodi istraživači i kad u matematici dođu do točnog rješenja na drugačiji način od onog klasičnog, jako su ponosni na sebe i razvija im se samopouzdanje.
Usmjeravaju li ove aktivnosti djecu kasnije više u neke prirodoslovne škole?
Po tom pitanju ne možemo biti isključivi. Većina djece u ovoj dobi još uvijek ne zna što će biti po zanimanju, iako naravno imaju svoja najdraža, kao i svi mi dok smo bili djeca. Možemo reći da ovaj pristup prema djeci sigurno olakšava djetetu da spozna sebe i razvije sve navedeno kako bi i mogao racionalno donositi važne odluke u životu, pa između ostalog i odabir zanimanja.
Koliko su ovakve škole uobičajene u drugim zemljama?
Ovakve škole zastupljene su u cijelom svijetu. Zapadni svijet puno toga “uzima” s Istoka pa tako i samu disciplinu mentalne aritmetike. Konkretno Malac Genijalac postoji u 12 zemalja gdje je otvoreno ukupno 182 škole s 28325 zadovoljnih korisnika.
Malac Genijalac uskoro otvara svoja vrata za malce željne znanja, novih vještina, zabave i prijatelja i u Zagrebu, i to u svom centru u Bužanovoj ulici. Budući da je broj mjesta za buduće malce genijalce ograničen, predbilježbe za upis, kao i sve informacije, mogu se dobiti na broj telefona 099 555 1651 ili putem e-maila zgcentar@malacgenijalac.hr. Još idući tjedan može se besplatno doći na ogledne satove. Više čitajte na sljedećoj poveznici.
Razgovarala: Ivančica Tarade
Foto: osobni album, press
Chrissy Teigen kritiziraju jer joj kći drži noge na kuhinjskom pultu dok kuhaju
Kako darovita djeca zamišljaju bolji svijet? Birali bi učitelje, predmete, a tehnologija im je pomagač, ne gospodar
Maja Šuput pokazala novu Bloomovu frizuru: 'Baš si ga skratila, sad je pravi dečkić'
Dragi odrasli...: Pisma djece iz Hrvatske za bolji svijet, ovo su njihove poruke
Uranjeno božićno ukrašavanje usrećuje, znanstveno je dokazano