Ukoliko je pisanje svojevrstan teret za dijete, entuzijazam će izostati. Sljedeće smjernice Stabilo stručnjaka mogu vam pomoći da izaberete ležerniji pristup koji će dijete zasigurno više motivirati da zavoli pisanje.

Potaknite svoje dijete igrom

Roditelji mogu pružiti podršku djetetu u finim motoričkim vještinama već u najranijoj dobi. Na primjer, kroz igre oblikovanja i izrade uvježbavaju se pokreti koji kasnije mogu pomoći pri učenju pisanja. Dječje iskustvo s crtanjem također potiče razvoj finih motoričkih vještina. Raznobojne olovke i bojanke su zabavne i potiču dječiji interes za aktivnošću.

Potaknite kreativnost

Važno je da ne hvalite samo identično/precizno crtanje tj. kopiranje oblika. Kod učenja kako pisati jednako je važna tečnost pokreta koliko i točnost oblika. Roditelji bi trebali djetetu dopustiti slobodu razvoja kreativnosti. Kreativnost je ključ: na primjer crtanje petlji potiče tečnost pokreta kod pisanja.

Ne tražite previše od djeteta

Roditelji trebaju voditi računa da dijete nije preopterećeno oblicima koji su preteški za crtanje, što vodi ka frustraciji i dijete više ne uživa u zadaći. Ključni motivirajući faktor upravo je zabava i užitak. Ako dijete više ne uživa kod upotrebe olovke, vrlo je teško motivirati ga da uči pisati. Treba voditi računa da se djeca sama ne preopterete.

Odabir prikladne olovke

Odabir prikladne olovke zajednička je zadaća roditelja i djece.

Olovka treba biti praktična, drugim riječima, ležati čvrsto u dječjoj ruci, zona hvata (grip zona) treba biti mekana, te omogućiti opuštenu šaku. Jednako važno je da se djetetu sviđa, jer takvu olovku djeca će rado koristiti.

ucenje-pisanja-kroz-zabavu

Obratite pažnju na način držanja olovke

Prilikom učenja pisanja roditelji bi trebali pripaziti na djetetovo držanje olovke. Šaka treba biti opuštena jer zgrčena šaka onemogućuje tečnost pokreta. Napetost i naprezanje vrlo brzo umaraju ruke. O problemu treba diskutirati zajednički, te isprobati različite načine držanja olovke kao i različite olovke. Grčenje šake može biti i znak djetetove želje za preciznošću. Što su pokreti kod pisanja i crtanja ritmičniji, ruka je opuštenija, a dijete zadovoljnije uspjesima koje postiže.

Osigurajte malo raznolikosti

Raznolikost je važna – djeca nisu roboti. Ponavljanje oblika slova često nije dovoljno: ritam pokreta pisanja jednako je važan kao i sama forma slova. Ritam pisanja je taj koji stvara oblike: na primjer tečnost u pokretima pisanja kod odraslih, ima određenu melodiku. Roditelji bi s djecom trebali obratiti pozornost upravo na ritmičnost pokreta te ih zajednički vježbati.

Pogreške su važne

Učenje pisanja ne znači izbjegavanje pogrešaka, naprotiv, motoričke vještine ne mogu biti naučene bez pogrešaka. Djeca najbolje uče iz pogrešaka: na primjer, prilikom vježbanja roditelji mogu namjerno koristiti različine veličine slova, o tome treba razgovarati i zajednički pronaći pravu veličinu.

Razvoj dječjih mogućnosti

Kako djetetu ne bi upropastili zabavu prilikom učenja pisanja, važno je da vježbaju već usvojene oblike. Na taj način pomoći ćete im da prošire i primijene svoje vještine. Ravnoteža je ključan faktor.

Oslonite se na već poznate oblike

Poznati oblici mogu biti dobra referenca za oblikovanje slova. Mnoga slova mogu se izvesti iz već poznatih i naučenih oblika. Na primjer, ‘O’ ima isti oblik kao i uskrsno jaje ili ‘P’ koje može biti nacrtano kao linija i polovica lopte. Na taj način slova će biti manje apstraktan pojam i djeca će ih lakše usvojiti kroz već poznate oblike.

Otvoreni razgovor

Razgovor o školi treba biti otvoren i bez pritisaka. Na taj način rano ćete uočiti eventualni problem te ga zajednički riješiti Ukoliko se unatoč otvorenom razgovoru i zajedničkim naporima i dalje javljaju teškoće u učenju i pisanju pomoć potražite kod stručnih osoba kao što je psiholog.

Foto: promo