Prvi, medeni mjesec nove školske godine je iza nas, a obveze i zadaci pred učenicama i učenicima postaju sve intenzivniji i ozbiljniji. I dok veteranke i veterani koji iza sebe već imaju nekoliko školskih sezona to više ni ne primjećuju, oni najmlađi još uvijek turbulentno proživljavaju svaki novi tjedan, skupa s promjenama i izazovima koje on donosi. A drukčije nije ni s roditeljima, osim nekolicine iznimki kojima se ovim putem unaprijed ispričavamo.

Baš zato je ovo pravo vrijeme da svojim novopečenim školarcima pomognete i olakšate prelazak s vrtićkih podova i pješčanika u školske klupe. U tome vam mogu pomoći raznovrsni priručnici, od „Vilinske učilice“ i „Vilinske crtalice“ Jagode Milolože i Gordane Lukačić do knjige indikativnog naziva, „Iz vrtića u školu“, Sanje Lanc i Maje Vincek Slunjski.

Promo iz vrtića u školu

Prvi u nizu naslova jest „Iz vrtića u školu“, primarno namijenjen razvijanju vještina potrebnih za čitanje i pisanje. Djeca u prvi razred dolaze s različitim razinama i tipovima predznanja te je vrlo bitno da im se olakša prijelaz u čarobni svijet slova, riječi i priča. Vježbama u ovoj knjizi razvijaju se predvještine neophodne za kasnije čitanje, a mnoga djeca počinju samostalno čitati tek kada njima potpuno ovladaju.

Promo iz vrtića u školu

Te će vježbe pomoći da se kod djece razvije slogovna svjesnost, kako prilikom slušanja, tako i prilikom govora, a može se manifestirati kroz prepoznavanje te slaganje rima. Bitan aspekt je i prepoznavanje te izdvajanje glasova, glasovna raščlamba, imenovanje slova te glasovno stapanje, a sve se to postiže kroz razne glasovne igre, kao najzabavniji, ali i najefikasniji način učenja. Uz svaki zadatak stoji objašnjenje zašto je on bitan te dodatne ideje što bi se još i kako moglo vježbati.

Svoj primjerak priručnika „Iz vrtića u školu“ možete pronaći na sljedećoj poveznici.

„Vilinska crtalica“ mnogim je mališanima olakšala prvu školsku godinu, pripremajući njihove grafomotoričke sposobnosti, pomažući im proširiti vokabular, kao i razviti njihovu strpljivost i koncentraciju. Popularnost i uspjeh potvrđuje već treće izdanje ovog priručnika.
Vježbama i igrama u sklopu „Vilinske crtalice“ razvijaju se sigurnost i preciznost pokreta ruke; uočavanje i ispravno precrtavanje uzorka – u školi će to biti slova; razvija se i prostorno uočavanje, tj. snalaženje na papiru: unutar omeđene površine, od-do, u smjeru prema uputi ili između prepreka.

Također, obogaćuje se i pojmovni jezik: ravno, koso, vodoravno, kružno, ovalno te druge pojmove koje odrasli upotrebljavaju pri davanju uputa, dijete crta – ono uči čineći, a s vremenom ih usvaja kao dio svoga rječnika. Povrh svega, kroz rad se razvijaju se i neke važne osobine ličnosti: urednost, strpljivost, pozornost, samopouzdanje.

Promo iz vrtića u školu

 Posljednji naslov u nizu za vas i vaše mališane je „Vilinska učilica“, koja će im pomoći da razviju i unaprijede svoje verbalne sposobnosti, učeći ih kako da praktično, konkretno mišljenje prevedu u pojmovno, tj. apstraktno, razvijajući pritom vještine i oblike razmišljanja bitne za savladavanje školskih zadataka.

Iskustvo je preduvjet razumijevanja, a poticajna životna sredina nepresušni je izvor govornih aktivnosti, tako da se zadaci i igre temelje se na radosnim situacijama u životu djeteta (pr. proslava rođendana). Uz „Vilinsku učilicu“ savladavaju se vještine opažanja i koncentracije, uočavaju se kvantitativni odnosi, razvija se logično razmišljanje i zaključivanje, usvaja se prepoznavanje osnovnih geometrijskih likova. Zadaci pridonose prepoznavanju dijelova koji zajedno čine jedan novi lik te uočavanju logičkog slijeda nacrtanih likova, čime se olakšava usvajanje slova i njihova redoslijeda u riječima, a što je preduvjet pisanja i čitanja.

Komplet s ova dva priručnika možete pronaći na sljedećoj poveznici.

U svakom slučaju, bilo da su vam potrebni dodatni ili dopunski materijal za rad s vašim djetetom, „Iz vrtića u školu“, „Vilinska učilica“ i „Vilinska crtalica“ priručnici su koji će vam olakšati jedno od najstresnijih i najzahtjevnijih prijelaznih razdoblja u životu djece, ali i roditelja.