Autor NTC sustava učenja, član Mense i Vijeća za darovitu djecu dr. Ranko Rajović jedan je od najcjenjenijih stručnjaka koji se bave ranim razvojem djece. Njegovi savjeti za odgoj mnogim roditeljima su izrazito dragocjeni, a najviše govori o kognitivnom razvoju mališana. Sada je u snimku objavljenom na Instagram profilu NTC sistem učenja, dr. Rajović objasnio kako simboli pomažu djeci u pripremi za kasniji život

'Često me pitaju zašto su važni simboli za dijete od tri, četiri, pa čak i pet godina. Pa simboli aktiviraju misaone procese. Ako pitamo dijete što povezuje kornjaču i viteza, oni misle i kažu: 'Oklop!' E, sad, nije to tek tako. Mi idemo sljedeći korak, šta povezuje pizzu i čizmu? Oni kažu: 'Italija.' Pa me često pitaju kako dijete od četiri i pet godina zna za Italiju, za čizmu? Pa, radili smo s njim simbole. Znači, ne radimo mi države da oni kao cirkusanti znaju sto država, nego ih uvodimo u svijet simbola', rekao je dr. Rajović na početku snimka.

'I onda dolazimo do pitanja: 'A što povezuje čizmu i nešto što djeca vole jesti i na to stavljaju kečap?' I sve ide na asocijacije, da oni misle. To je prava priprema za život jer funkcionalno znanje se aktivira kroz te paralelne asocijacije i zato inzistiramo na korištenju simbola. To je pravi način da pomognemo djetetu kroz igru, smijeh i kroz nešto što je njima zanimljivo, a to jesu svakako simboli.'

Prof. Rajović je na snimku pokazao i neobičan sat.

'Kao što sam rekao simboli su važni. Napravili smo i sat gdje dijete gleda neke simbole, nema brojeva. Recimo, patuljak je sedam, zvijezda je pet ili, recimo, semafor je tri. I ulaze polako u svijet simbola, uče koliko je sati. Što je još ovdje važno? Pa, možemo neku igru, recimo, patuljak stoji i gleda u semafor. Koji je to broj? Aha, pa sedam i tri. A može i početno zbrajanje – sedam plus tri jednako je deset. To je ta rana kognitivna stimulacija, kada aktiviramo misaone procese, i to je jako važno. Igra se zove zato dječji sat drugačije kuca', rekao je profesor pa na kraju poslao još jednu važnu poruku roditeljima:

'Ne treba djetetu na pet, šest aktivnosti. Treba imati svoje vrijeme za sebe, za igru, za smijeh, za istraživanje, i to je prava priprema za kasniji život.'