Je li ovo realno u našim školama? Dr. Rajović otkrio što djeci pomaže da zavole učenje, ali ideja se ne sviđa svima

Poznati stručnjak ispričao je priču o svom sinu koji je gostovao na satu kemije u jednoj školi i pomogao profesorici da za učenje zainteresira nekoliko učenika koji su do tad u školi stalno bili na mobitelima. No je li ovo realno?

Shutterstock

Prof. dr. Ranko Rajović otkrio je jednu stvar zbog koje djeca zamrze školu i učenje, a sada je podijelio i primjer kako djeca mogu zavoljeti učenje i školu.

Ispričao je priču o satu kemije na kojem je bio njegov sin Vuk, koji je doktorirao kemiju. Predavao je dječacima koji u školu dolaze samo s mobitelima i pomoću igrice Brawl Stars pomogao je zainteresirati ih za učenje gradiva, piše Zelena učionica.

Ipak ova priča nije nimalo oduševila neke čitatelje.

"Vuk se spremao za jedan sat, a učitelj za šest na dan! Ne može sve u životu biti zabavno i bajkovito! Moraš nešto naučiti i ako to mrziš, ne voliš! Kako znaš što će ti trebati u životu? Zamislite da djecu hranimo samo onim što vole???", pitao se drugi.

"Mislite li da bi se nastavnici trebali stručno usavršavati u „Brawl Stars“ kako bi naučili šta su to brawler-i i kako bi zainteresirali učenike?", postavio je pitanje jedan komentator ispod članka na Zelenoj učionici.

"Uh, uh, Vuk je izmislio toplu vodu. Naravno, ovako ili slično osmišljene nastave uvijek su se primjenjivale. Nastavno sredstvo sada je telefon, prije su bili neki drugi, čak su ih djeca sama izrađivala. Naravno, primjenjuje se i grupni rad, rad u paru i sl. oblicima rada. I pjevanja, i plesa, i propovijedi, i izvođenja igrokaza, i recitiranja, i druženja, i pisanja i čitanja... I sve ovisno o području i sve u kombinaciji. Takav i takav „opušteni“ školski sat ponekad je poželjan i potreban. U kombinaciji s "malo ozbiljnijom" nastavom. Pogotovo u srednjoj školi. A znate, škola nas uči za cijeli život, zar ne? A život nije samo igra", napisao je treći komentator.

Neka djeca su 'odustala' od učenja i škole

Prenosimo priču dr. Rajovića s portala Zelena učionica koju je ispričao za emisiju Psihologija za HRT.

"Na seminaru nam je bila profesorica kemije koja nas je kasnije nazvala i rekla da razumije sve o čemu smo razgovarali, ali da nije sigurna kako to primijeniti u svom predmetu. Moj sin Vuk je doktorirao kemiju, pa je otišao jednom njenom razredu. Vuk ulazi u učionicu i primjećuje da su djeci telefoni već na stolovima, a oni ništa ne slušaju."

Odmah im postavlja pitanje: 'Ma daj, što se to opasno krije u velikom instrumentu, a ima veze s Afrikom?', počinje Ranko Rajović priču o tome kako bi danas trebala izgledati nastava.

Djeca se tada pitaju koji je odgovor i kakvo je to pitanje? Ima li to neke veze s kemijom? Brzo dolaze do odgovora da je najveći glazbeni instrument klavir, a da se u njemu krije opasna životinja - lav. Tada se djeca smiju, zabavljaju, postavljaju još pitanja ...

"Koji se broj krije u poznatom elementu iz kemije? Taj element koristimo svaki dan? Odgovor je tri, broj tri se krije u natriju".

Za to vrijeme, dok su drugi angažirani, četiri učenika igraju igre. Vuk ih isprva ignorira i radi s ostalima, da bi se ubrzo trojica od četvorice pridružila razredu, a četvrti ih pokušava vratiti na telefon da se igraju s njim. Vuk mu prilazi i krajičkom oka vidi da igra popularnu igricu Brawl Stars. 

Dječak, nakon što je ostao sam u igri, demonstrativno ustane i kaže 'Idem u dvorište', prolazeći pored Vuka kao da ga nema”, kaže Rajović.

Ova situacija, kaže, učiteljima nije neobična ni nepoznata jer ima djece koja su jednostavno odustala od škole.

Presudna je reakcija nastavnika

"Kada je prošao pokraj Vuka i krenuo u dvorište, Vuk se okreće i kaže mu: 'Pitam te nešto, Filipe... Igraš li Brawl Stars?'. Filip, pomalo šokiran, staje i na pitanje odgovara: 'Ti igraš Brawl Stars?!'”, priča Ranko Rajović ovu neobičnu situaciju iz jedne osnovne škole.

Shutterstock 

Poznato je koliko se ovaj stručnjak za dječji razvoj protivi pretjeranom korištenju ekrana, ali nije ni pobornik apsolutne zabrane. Danas je odrastanje puno drugačije nego prije 20 ili 30 godina i moramo stalno učiti i prilagođavati se. Digitalni svijet podjednako je pun prilika i opasnosti, a na roditeljima je da pronađu ravnotežu kada su u pitanju njihova djeca. Sati pred ekranom, svaki dan, sigurno nisu. Kako objašnjava Rajović, u svom timu nastoje biti u toku s onim što je djeci zanimljivo i što vole, pa su tako postavili i ovu igru.

"Da, naravno, danas sam otključao Penny, jučer sam dobio 12 trofeja... Ali, reci mi tko od svađalica ima glavni grad u imenu?", upitao je dječak Vuk koji je upravo izlazio iz razreda. Na to je progovorio jedan od trojice dječaka koji su već bili u razredu i rekao: 'El Primo! Eno Rima!'".

Filip se zatim vraća na mjesto jer ima još svađalica koji imaju riječi u sebi pa ih zajedno traže. Ali uskoro će i oni nestati jer ih nema toliko...

"Vuk se pripremao predavati razred na potpuno drugačiji način, s nekim NTC kodovima koje mi koristimo, ali ih nije htio prekidati jer su oni dobili fokus. I što je napravio? Pa je predložio da naprave svoje svađalice, već pomoću periodnog sustava elemenata “, objašnjava dr. Ranko Rajović.

Kako kaže, djeca su odmah pitala kako će se ta svađalica zvati i kakve će moći imati. - Pa neka bude Lyon - rekao im je Vuk.

"Ima litijeve baterije i zato radi 100 na sat. To je Lee u imenu. O je kisik, on ima masku za kisik i može trčati pod vodom, a N je dušik, ima pištolj s tekućim dušikom i smrzava sve kad je napadnut".

"Kakve su to moći?", pitaju djeca.

"Pa, napravite sami iz periodnog sustava", rekao im je Vuk.

Četvorica dječaka koji su ignorirali nastavu, kaže Rajović, u školu nisu ponijeli ni ruksak. Samo telefoni. Ali tražili su od učitelja knjigu i papir, kako bi došli do broulera iz periodnog sustava.

"A što misliš tko je prvi završio zadatak? Filip. Zvao je čim je završio i rekao da se njegov heroj zove AuAg. Ima zlatni štit (Au) i srebrni metak Argentum koji probija zid. Vuk mu je čestitao entuzijastično. Kako su bili sretni".

Shutterstock 

Pohvala kao motivacija i poticaj

"Ovo je sad poruka za učitelje: Djeca vole biti pohvaljena . A ako nisu dobri u školi, gdje će biti dobri? Pa u glupostima. Jer to je instinkt, biti dobar u nečemu i privući pažnju”, otkriva Rajović.

Zanimljivo je da je ovaj sat animirao i onu djecu koja inače ne igraju igricu, pa su se i oni uključili izrađujući svoje svađalice. Dvije djevojčice napravile su Bagneu. “Kad ih je Vuk pitao kakve moći ima vuk, objasnili su mu da je B bor, Ag srebro, a N neon. Njihov svađalica ispaljuje srebrne orahe koji su premazani neonom i svijetle u mraku”, kaže Rajović i kaže da djeca su nastavila raditi i nakon zvona zamolila su da umjesto fizike, koja je sljedeći sat, imaju još jedan sat kemije.

"Radili su još 45 minuta i nisu gledali u telefone. Za sljedeći sat Vuk je predložio da se podijele u tri grupe, kako stoje klupe. Uz zid su zebre, u sredini sokolovi, pored pingvini. do prozora prvo iz prve, druge i treće skupine elemenata periodnog sustava, zebre iz četvrte, pete i šeste te pingvine iz sedme i osme skupine.

"Nakon sljedećeg sata učiteljica je pozvala Vuka i rekla mu da su djeca kod kuće napravila skoro 40 svađalica, a čak su ih nacrtali 30. Jesu li naučili glavne elemente kemije? Jesu. Znaju li kako čarolija? Koja su grupa? I oni vole kemiju?

Objašnjava i kako izgledaju klasična predavanja koja kod djece stvaraju otpor prema učenju.

"Ovako izgledaju predavanja koja sam slušao. Danas radimo na prvoj skupini elemenata. To su metali. Prva skupina je jer imaju samo jedan elektron u vanjskoj ljusci i lako ga gube, pa su nestabilni, ali kad ga izgube, stabilniji su. Pošto je broj protona i elektrona isti, piše se kao +1... Tko će me slušati ako ovako učim? kroz igru ​​ovakav način rada s njima i učiteljima olakšava“, zaključio je dr. Ranko Rajović ovaj dio njegove priče, piše Zelena učionica.

Anketa

Je li ovo realno u školama?

Glasalo je 354 korisnika