Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Popis koji je potaknuo raspravu, reagirali i poznati

Nakon što je u sklopu projetka 'Živjeti zdravo', pod stručnim vodstvom prof. dr. sc. Sanje Musić Milanović, objavljen popis namirnica za zdrav školski doručak, mnogi su reagirali

Nedavno smo i sami pisali o Nacionalnim smjernicama za prehranu učenika u osnovnim školama, a one su izazvale brojne rasprave i otvorile brojna pitanja. Naime, na popisu namirnica koje čine zdrav doručak našli su se meki margarinski namazi, marmelade i mesni naresci ( nareske kod kojih je vidljiva struktura mesa), na koje je reagirao i profesor kineziologije i promotor zdravog života, Mario Valentić. "Pola toga što je nabrojana ne korespondira sa zdravljem", napisao je Mario, koji je pak pohvalio obilježavanje Tjedna školske prehrane te poticanje na proaktivnost po tom pitanju.

"Mislim da bi djecu trebalo educirati i o važnosti jedenja u miru, jer osim važnosti hrane koju unosimo u sebe, jako je bitno kakvi smo joj i domaćini", dodao je.

I blogerica Nastasja Chiara Petrić koja vodi Instagram profil @chiarin.tanjurić te se i sama uključila u program 'Živjeti zdravo', osvrnula se na kritiziranje ovih smjernica. "Mnogima je trn u oku bio margarinski namaz, mesni naresci, marmelade... da, možda nisu sastavni dijelovi nutritivno izbalansiranog dječjeg obroka, čak ih ni ja osobno ne koristim. Ali, primjećujem da ljudi češće komentiraju loše, nego dobro pa sam ja tako u velikoj manjini primjetila komentare poput "svaka čast što ste smjernicama potaknuli da se bijeli kruh zamijeni integralnim, komercijalne pahuljice s nezaslađenim žitaricama bez aroma i boja, umjesto kupovnih pašteta i mliječnih napitaka počelo bi se raditi sve svježe". Stvarno? Pa svaka čast na inicijativi! Shvaćate li kakav bi to veliki pomak bio? dramatičan, nevjerojatan, izniman! Jeste li svjesni da je u većini škola glavni školski doručak onaj koji se uopće ne prirema? Redom svi pekarski proizvodi, sokovi, čoko mlijeka, zaslađene pahuljice i slično? U velikom sustavu poput školskog promjene se događaju sporije, jer mnogo faktora utječe na to. Ja sam nepopravljivi optimist, ne gubim nadu, a za sad još uvijek imam i motivacije i potrebe doprinijeti društvu."

Nastasja je predložila i doručak koji bi se mogao raditi u školama, jer osim što je jednostavan za pripremu, nije skup.

Zobena kaša na 3 načina

Sastojci: zobene pahuljice, sjemenke, grožđice, cimet, malo meda i mlijeko.
Načini pripreme:

  1. Od gusto shukane i ohlađene zobene kaše izradite kuglice i uvaljajte ih u kokos.
  2. Promiješajte sve sastojke za zobenu kašu i zapecite ih u kalupima za muffine.
  3. Sastojcima za zobenu kašu dodajte i pire od banane pa zapecite sve skupa i narežite na pločice.

"Kaši treba kratko da se skuha, zobene pahuljice su bogate vlaknima i dragocijenim nutrijentima, a ako se napravi neka okvirna računica, vjerojatno ispadnu jednak trošak kao bijelo pecivo, salama i sok što je po svemu sudeći (i nažalost) redovan dječji doručak", objasnila je Nastasja.

View this post on Instagram

Kada su me pitali želim li sudjelovati u "Tjednu školskog doručka" u sklopu projekta @zivjeti.zdravo, oduševila sam se jer imam na stotine odličnih ideja za doručak kojeg si školarac može ponijeti u školu. A onda sam shvatila da trebam osmisliti jelo koje će biti kao ideja što bi kuhari u školi mogli napraviti za djecu i to je već postao malo teži zadatak... Nadam se da ćete uvažiti moju dobronamjernost, razumijevanje i veliku motivaciju da budem dio promjene. Zato donosim nekoliko svojih varijanti jedne ideje. Pa počnimo s najklasičnijim doručkom koji nije skup, vrlo se lako i brzo napravi, dobro prati sezonu i u nadi sam da ga voli većina djece. ZOBENA KAŠA. I ne bilo kakva. Na 3 potpuno različita načina! Glavni sastojci su: zobene, sjemenke, jabuka, grožđice, cimet, malo meda (može i bez) i mlijeko. A način pripreme je idući: ➡️ 1. Od gusto skuhane i ohlađene zobene kaše izradite kuglice i uvaljajte ih u kokos. ➡️ 2. Promiješajte sve sastojke za zobenu kašu i zapecite ih u kalupima za muffine. ➡️ 3. Sastojcima za zobenu kašu dodajte i pire od banane, pa zapecite sve skupa i narežite na pločice. Kaši treba kratko da se skuha, zobene pahuljice su bogate vlaknima i dragocjenim nutrijentima, a ako se napravi neka okvirna računica, vjerojatno ispadnu jednak trošak kao bijelo pecivo, salama i sok što je po svemu sudeći (i na žalost) redovan dječji školski doručak. Povlače se dodatna pitanja i zabrinutost koju ja apsolutno razumijem. Što ako se sve to pripremi za djecu, a većina završi u smeću, jer oni to nisu navikli jesti i ne odgovara im? Da, definitivno je to moguće da se dogodi. Vjerojatno i hoće. Ali to samo znači da VELIKI DIO NAVIKA DOLAZI OD DOMA. Dolazi od svakodnevnice, okruženja, prehrambenih navika cijele obitelji. Skromno mogu reći da tu želim dati svoj doprinos. Želim kvalitetnu prehranu približiti svakoj obitelji. Želim vam pokazati da ne mora biti teško, a onda kada i je, bit će sve u redu, jer postoje ljudi koji se trude biti dio promjene. Podržite projekt @zivjeti.zdravo i Tjedan školskog doručka. A ja pripremam još jednu ideju, pa pratite objave ❤️ #živjetizdravouškoli #tjedanškolskogdoručka

A post shared by Nastasja Chiara Petrić (@chiarin.tanjuric) on

Tekst: J. S.
Foto: Shutterstock

Najnovije

Najpopularnije