Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Evo kako bi trebao izgledati zdrav doručak školaraca!

Pod stručnim vodstvom prof. dr. sc. Sanje Musić Milanović i u sklopu projekta 'Živjeti zdravo' pokrenut je prvi nacionalni Tjedan školskog doručka

Znate li da upravo traje prvi nacionalni Tjedan školskog doručka? Naime, Hrvatski zavod za javno zdravstvo je u sklopu projekta 'Živjeti zdravo' i pod stručnim vodstvom prof. dr. sc. Sanje Musić Milanović pokrenuo upravo tu priču - priču koja želi pokazati kako bi trebao izgledati zdravi doručak u školama. Cilj ove kampanje jest podizanje svijesti o važnosti nutritivno bogatog doručka za učenike i u konačnici unapređenje školske kuhinje. Tjedan školskog doručka započeo je 12. listopada i trajat će do 16. listopada. Tijekom tog razdoblja škole će moći pokazati svoje programe doručaka u sklopu uzbudljivih natječaja i promotivnih aktivnosti, a u cijelu priču uključila se i blogerica Nastasja Chiara Petrić (@chiarin.tanjurić) sa svojim prijedlozima za zdrav početak dana. 

Prema Nacionalnim smjernicama za prehranu učenika u osnovnim školama iz 2013. zdrav školski doručak može uključivati sljedeće: 

  • mlijeko ili fermentirane mliječne proizvode (jogurt, kefir, acidofil)
  • mliječni namazi
  • sir (sve vrste svježeg sira, namaza od svježeg sira te polutvrdih sireva)
  • svježe pripremljene mliječne napitke
  • žitne pahuljice (bez dodanog šećera, bojila, aroma i sl.)
  • kruh od cjelovitog zrna )integralni, graham, raženi i sl.)
  • palentu
  • orašaste plodove i sjemenke
  • maslac
  • meke margarinske namaze
  • marmeladu
  • med
  • svježe pripremljene namaze od mahunarki, ribe ili povrća (slanutka, tune i sl.)
  • mesne nareske (nareske kod kojih je vidljiva struktura mesa - narezak od purećih ili pilećih prsa, šunka, kare i sl.)
  • jaja (kuhana, punjena, kajgane, omleti)
  • sezonsko voće i povrće
  • prirodne voćne sokove (preferirati svježe cijeđene sokove ili 100% prirodne sokove)

Koje su dobrobiti nutritivno kvalitetnog školskog doručka?

  • Doručak kao dio pravilne prehrane i načina života može pozitivno utjecati na zdravlje i kvalitetu života učenika.
  • Doručak ne mora biti jednoličan i ponavljati se, a odlična je prilika za oprkrbiti organizam važnim i neophodnim hranjivim tvarima.
  • Doručak osigurava energiju potrebnu za početak dana, poboljšava pamćenje, razumijevanje i pridonosi boljem raspoloženju. 
  • Konzumiranje doručka može pridonijeti održavanju povoljnog indeksa tjelesne mase (ITM).
  • Istraživanja ukazuju da učenici koji preskoče prvi jutarnji obrok imaju lošije rezultate na testovima nego oni koji su doručkovali.

View this post on Instagram

Doručak je iznimno važan za zdrav razvoj djece jer osigurava energiju potrebnu za početak dana, poboljšava pamćenje, razumijevanje i pridonosi boljem raspoloženju. „Preskakanje“ doručka može pridonijeti češćoj konzumaciji namirnica koje sadrže više masnoća i šećera. Školska djeca koja ne doručkuju, često na putu prema školi kupuju razne grickalice i čokoladice. ?? Zato smo pripremili jednostavan izazov - ''Imam novi plan – doručkujem svaki dan!“ ??? Neka vaša djeca iz tjedna u tjedan označe dane kad su doručkovali i upišu što su toga dana imali za doručak, kod kuće ili u školi. Za svakodnevno doručkovanje, možete ih nagraditi dužom igrom u parku, vikend-odlascima u prirodu, uključivanjem u neku novu izvanškolsku aktivnost... ??‍♀️ To će potaknuti stvaranje navike doručkovanja, a tijekom školske godine moći ćete pratiti napredak djece. Preuzmite PDF na linku u opisu profila! ⬆️

A post shared by Živjeti Zdravo (@zivjeti.zdravo) on

Tekst: J. S. 
Foto: Shutterstock

Najnovije

Najpopularnije