"To je strašno! Kako će ta djeca sjediti u školi satima s maskom na licu; to jednostavno nije normalno. A u kafićima svi sjedimo jedni uz druge, bez maski, to se može... Vrtići već mjesecima normalno rade, bez maski, i sve normalno funkcionira. Ta ista djeca koja bi se jedni od drugih trebala štititi maskama, nakon škole će se zajedno družiti, voziti u tramvajima i autobusima i opet doći u kontakt", ogorčena je mama iz zagrebačke Dubrave.

"Nema šanse da mi dijete ide maskirano u školu. Neka padne razred. Ali sigurno neće u logor... ", komentira tata Darko na našoj Facebook stranici. Sudeći po vašim komentarima na našim društvenim mrežama, većina roditelja protivi se nošenju maski, svjesni da će malo koja škola moći osigurati razmak među učenicima od 1,5 metar za osnovne i dva metra za srednje škole, no žele da škola počne, pa - kako bude.

Da su brojna pitanja uoči školske godine ostala neodgovorena, slažu se i iz Mreže Nastavnici organizirano. Koji broj učenika razred čini dovoljno velikim za podjelu na dvije skupine? Što znači da će dio nastave pohađati online? Kako ta online nastava ili rad na daljinu trebaju izgledati? Podrazumijeva li se pod time samostalan rad učenika kod kuće na zadacima koji su se zadali na satu u učionici? Misli li se na snimanje nastave u učionici i videokonferencijsko praćenje nastave od kuće? Tko bi, pak, financirao opremanje škola na brzinu da bi se satovi snimali te je upitna i podrška jer tako velike datoteke nijedan sustav, koji sada imamo na raspolaganju, ne može podnijeti? To su samo neka od pitanja u predmetnoj nastavi na koje nemaju odgovore.

"O dopunskoj i dodatnoj nastavi, kao i o izvannastavnim aktivnostima nije bilo riječi, pa ćemo laički protumačiti da, budući da se radi o mješovitim skupinama, pretpostavlja online rad, potpuno u suprotnosti s odgojno-obrazovnim smjernicama nastave usmjerene k učeniku, što je specifično za ovaj oblik nastave", kažu u priopćenju iz Mreže Nastavnici organizirano. Također problematičnim vide i činjenicu da će se izborni predmeti po svemu sudeći provoditi online. Naime, drugi strani jezik redovito u mnogim školama podrazumijeva miješanje razreda.

"Kako će takve mješovite grupe, koje se s izbornim predmetom susreću prvi put u svom školovanju, profitirati od takve nastave? Prvašići s informatikom koju nam je u naslijeđe ostavila ministrica Divjak, ili pak četvrtaši s izbornim stranim jezikom, susrest će se, dakle, prvi put preko ekrana računala ili jednog od za tu svrhu namijenjenih tableta", pitaju se nastavnici i nastavljaju: "Početak i završetak nastave za učenike u različitim terminima te korištenje odmora u razmacima od petnaest minuta je vrlo zahtjevna preporuka i nije uopće provediva u praksi. Nemoguće je učiteljima temeljem ovakve preporuke uopće složiti raspored, a da im se neki sati ne preklapaju".

Na sva ova pitanja, ali i još puno drugih, trebaju odgovore prije 7. rujna.

Tekst: D. P.
Fotografija: Shutterstock