Kampanju su danas predstavili ravnateljica Agencije za elektroničke medije Mirjana Rakić, član Vijeća za elektroničke medije Robert Tomljenović i predstojnica Ureda UNICEF-a Valentina Otmačić. Uz pokretače kampanje, na konferenciji za novinare govorili su i predstavnici nacionalnih televizija (HTV-a, Nove TV i RTL-a), koje podržavaju kampanju.Cilj je kampanje podići razinu svijesti o važnosti medijskog opismenjavanja roditelja, skrbnika i djece, te o važnosti odabira medijskih sadržaja za djecu. Kampanja je nastavak partnerstva AEM-a i UNICEF-a s ciljem unapređenja, ostvarivanja i zaštite prava djece u medijima. Kampanja poziva roditelje na korištenje oznaka o prikladnosti TV programa za različite dobne skupine, a podržali su je i poznati TV voditelji, koji će u programima svojih televizija pozivati roditelje da pažljivo biraju medijske sadržaje, gledaju ih s djecom i razgovaraju o njima, te da se koriste oznakama o primjerenosti TV sadržaja."Smatramo da su edukacija i podizanje razine medijske pismenosti najbolji način za zaštitu djece od potencijalno štetnih medijskih sadržaja. O tome govore i pozitivna iskustva drugih zemalja koje su veći naglasak stavljale na edukaciju nego na zabrane. Medijska je pismenost danas vrlo važna, možda i esencijalna, i to podjednako i za djecu i za odrasle. Od lošeg, nekvalitetnog i potencijalno štetnog medijskog sadržaja najbolje se štitimo ako smo ga u stanju kritički promišljati“, poručila je Mirjana Rakić, ravnateljica AEM-a.
Prema podacima istraživanja AEM-a i UNICEF-a iz listopada 2014. godine, djeca gledaju televiziju oko tri sata dnevno, a gotovo polovinu vremena pred televizorom provode bez prisutnosti odrasle osobe. Taj podatak potvrdio je koliko važnu ulogu mediji imaju u djetetovu razvoju, pa je presudno podići svijest i medijsku pismenost roditelja, skrbnika i djece o važnosti biranja sadržaja koji će imati pozitivan utjecaj na djecu.
„Ovom kampanjom pomažemo odraslima – roditeljima i skrbnicima − da zajedno s djecom postanu najbolji glavni i odgovorni urednici, a medijima da kvalitetnim sadržajima budu primjer pozitivnih promjena za djecu koje će se odraziti u cijeloj zajednici“, poručila je predstojnica Ureda UNICEF-a Valentina Otmačić.Član Vijeća AEM-a Robert Tomljenović najavio je da će važan dio kampanje biti i izrada Preporuka za sigurno korištenje elektroničkim medijima, u čiju su izradu uključeni stručnjaci koji se bave djecom, medijski stručnjaci i stručnjaci iz područja razvojne psihologije.
„Preporuke će s jedne strane poslužiti urednicima u medijima za lakše i kvalitetnije kategoriziranje sadržaja, a s druge strane pomoći roditeljima u odabiru primjerenog televizijskog programa za njihovu djecu. Nakon objave Preporuka uslijedit će i radionice za medijske djelatnike te 'lansiranje' posebnog portala“, pojasnio je Robert Tomljenović.O važnosti medijske pismenosti roditelja na konferenciji za novinare govorili su i poznati televizijski novinari i urednici Danijela Trbović, Zoran Šprajc, Tomislav Jelinčić, Marija Miholjek i Petar Pereža, koji i sami sudjeluju u kampanji.Kampanju je osmislila kreativna agencija Najlon, spotove je producirala Livada produkcija pod režijskom palicom Brune Ankovića.
Tekst i foto: UNICEF
Chrissy Teigen kritiziraju jer joj kći drži noge na kuhinjskom pultu dok kuhaju
Kako darovita djeca zamišljaju bolji svijet? Birali bi učitelje, predmete, a tehnologija im je pomagač, ne gospodar
Maja Šuput pokazala novu Bloomovu frizuru: 'Baš si ga skratila, sad je pravi dečkić'
Dragi odrasli...: Pisma djece iz Hrvatske za bolji svijet, ovo su njihove poruke
Uranjeno božićno ukrašavanje usrećuje, znanstveno je dokazano