Ako znate da nasilje počinje u trenutku kad prestane komunikacija, svako se prijavite na online edukaciju 'Nenasilna komunikacija Marshalla B. Rosenberga', koja će se preko aplikacije Zoom održati u četiri termina, četiri četvrtka u travnju - 8., 15., 22. i 29. travnja od 18 do 23:30. Iskustveno učenje utemeljeno u autentičnom modelu Marshalla Rosenberga, vodit će Ivana Pejić, profesorica i certificirana trenerica nenasilne komunikacije (CNVC) s dvadesetogodišnjim iskustvom u radu s djecom, roditeljima i učiteljima.
Na ovoj edukaciji Ivana će obraditi sljedeće teme:
1. Odlike komunikacijskog modela M. Rosenberga i dobrobit u praksi.
Ishod: Razumijevanje osnovnih odlika filozofije nenasilne komunikacije koja se razvija u svjetlu humanističke psihologije Carla Rodgersa i benefite od učenja ovog 'novog jezika'.
2. Zašto gubimo povezanost i upadamo u konflikte uobičajenim obrascima komunikacije i načinom razmišljanja.
3. Model '4 uha'.
Ishod: Razumijevanje načina na koji uspostavljamo odnose prema sebi i drugima, razumijevanje veze komunikacijskih obrazaca i obrazaca razmišljanja s kvalitetom odnosa koje gradimo sa sobom i drugima. Donosimo svjesne odluke da želimo usvajati nenasilnu komunikaciju i preuzimamo odgovornost za ostvarenje dobrobiti.
4. Opažanje bez procjene kao način povezivanja s okolnim zbivanjima – misaoni proces i stanje razvoja svijesti.
Ishod: Sudionici razlikuju opažanje bez procjene od osuđivačkih i procjenjivačkih misli, praktično primjenjuju način opažanja bez procjene, uočavaju elemente osuđivanja u verbalnim iskazima (čak i suptilnog), samostalno se mogu izražavati sintagmama lišenim osuda.
5. Značaj osjećanja za povezivanje s potrebama i sposobnost povezivanja s osjećanjima u tijelu.
Ishod: Sudionici razlikuju osjećanja od pseudoosjećanja, usvojili su bogatiji rječnik za imenovanje osjećanja, u stanju su se povezati s osjećanjima u tijelu, u govornom izričaju koriste sintagme u kojima izražavaju osjećanja jasno ih razlikujući od misli o osjećanjima.
6. Potrebe – uzrok i pokretač
Ishod: Sudionici imenuju karakteristike potreba prema Marshallovom modelu, nabrajaju potrebe, uočavaju jesu li u govoru potrebe izrečene ili nisu i prepoznaju vlastite potrebe u procesu empatijskog povezivanja kroz zadatke za vježbanje.
7. Povezivanje s potrebama kao osnova uspostavljanja empatijskog odnosa sa sobom i drugima.
Ishod: Sudionici u praktičnim vježbama prepoznaju potrebe drugih slušajući ih dok govore, čak i kada koriste jezik kojim osuđuju i vrijeđaju. Uspijevaju prepoznati iz kojih nezadovoljenih potreba dolaze takvi oblici izražavanja i zadržavaju empatijski stav prema sebi i prema drugome.
8. Od osviještenih potreba ka ostvarenju dobrobiti u praksi: izražavanje kroz 4 koraka (sinteza elemenata modela).
Ishod: Sudionici su u stanju izraziti se kroz četiri koraka Maršalovog modela i kreirati adekvatnu strategiju za zadovoljenje vlastitih potreba kroz praktično djelovanje (riječi i postupke).
O Nenasilnoj komunikacija Marshalla B. Rosenberga:
"Kad se povežemo s potrebama, strategija za njihovo zadovoljenje pronaći će nas!", govorio je M. Rosenberg.
Ovo je prilika za sve koji žele usvajati, razvijati i nadograđivati komunikacijske vještine i alate za ostvarivanje empatijskog odnosa sa sobom i drugima. Cilj ovakvog učenja je ostvarenje dobrobiti tako da se povežete sa svojim potrebama, što bi vam trebalo dati smjernicu o načinima (strategijama) za ostvarenje istih.
Važno je istaknuti da su vlastita dobrobit i dobrobit drugih ista stvar i ne samo da se ne isključuju, nego su jedno. Zato je usvajanje komunikacijskih i misaonih obrazaca iz kojih komunikacija proizlazi, dio razvoja svijesti koja se ostvaruje kroz rast u Nenasilnoj komunikaciji. Nenasilna komunikacija uči nas kako finoću zamijeniti iskrenošću, tako da istovremeno njegujemo povezanost i bliskost s drugima na iskren i autentičan način, čak i u situacijama koje vam u ovom momentu izgledaju nemoguće za ostvariti ovakvu kvalitetu. Model je dubok i snažan i pomalo šokantan u ozračju u kojem iskrenošću nazivamo kada drugima nabrojimo sve što im ne valja ili se brinemo o sebi zauzimajući stav 'baš me briga za druge'. Učenjem nenasilne komunikacije rastemo tako da paradigmu 'ili – ili potpuno transformiramo u 'i – i', a kooperacija postane okvir u kojem ostvarujemo interakciju. Komunikacijski obrasci duboko su ukorijenjeni u stavu i nisu samo fraze umotane u celofan ljubaznosti, jer takve ne doprinose željenoj kvaliteti.
Cijena ove edukacije jest 460kn, a kako se prijaviti doznajte ovdje!
Certifikat koji sudionici dobivaju nakon završenog osnovnog modula priznat je od strane Internacionalnog centra za nenasilnu komunikaciju u procesu certifikacije novih trenera.
Netko od vas dragi čitatelji, dobit će potpuno besplatno ovu edukaciju! Odgovorite na naš Instastory s ovom objavom na našem Instagramu @roditelji.hr sa ŽELIM EDUKACIJU, a mi ćemo 24 sata od objave, objaviti ime dobitnika odabranog slučajnim odabirom! Sretno!
Tekst: J. S.
Foto: Shutterstock
Chrissy Teigen kritiziraju jer joj kći drži noge na kuhinjskom pultu dok kuhaju
Kako darovita djeca zamišljaju bolji svijet? Birali bi učitelje, predmete, a tehnologija im je pomagač, ne gospodar
Maja Šuput pokazala novu Bloomovu frizuru: 'Baš si ga skratila, sad je pravi dečkić'
Dragi odrasli...: Pisma djece iz Hrvatske za bolji svijet, ovo su njihove poruke
Uranjeno božićno ukrašavanje usrećuje, znanstveno je dokazano