PREDSTAVLJEN DONATORSKI PROJEKT dm & STORY PINK RIBBON: Obojimo listopad u ružičasto i podržimo P.I.N.K. – life!

I ove se godine listopad diljem svijeta pa tako i u Hrvatskoj, obilježava kao mjesec osvještavanja javnosti o prevenciji i borbi protiv raka dojke

Robert Gaašpert

Listopad je mjesec borbe protiv raka dojke koji se obilježava diljem Hrvatske i svijeta kako bi se ukazalo na važnost ranog otkrivanja raka dojke te potaknulo na redovite dijagnostičke preglede. S tim ciljem i u ružičastom duhu predstavljen je projekt Pink Ribbon u organizaciji vodećeg lanca drogerija – dm, udruge P.I.N.K.-life i magazina Story.

Nacionalni projekt Pink Ribbon i javnozdravstvenu kampanju Sačuvajmo zdrave dojke provode udruga P.I.N.K.-life, magazin Story i dm-drogerie markt s ciljem kontinuiranog osvještavanja javnosti o važnosti borbe protiv karcinoma dojke koji je treći maligni uzrok smrti žena u Hrvatskoj. Da je inicijativu prepoznala i šira javnost, svjedoči i podatak da se uspješno održava već jubilarnu 5. godinu za redom pri čemu se donacijama građana prikupljaju sredstva za rad Udruge pomoću kojih ona provodi radionice i pomaže pri kupnji opreme zdravstvenim ustanovama u svrhu poboljšanja dijagnostike, liječenja i rehabilitacije oboljelih i operiranih žena od karcinoma dojke, ali i ostalih karcinoma.

Robert Gašpert 

Naime, od 1. do 31. listopada u prodavaonicama dm-a diljem Hrvatske mogu se pronaći posebno označeni proizvodi od čije prodaje dm – drogerie markt donira 5% za rad udruge P.I.N.K.-life. Uz vlastite dm marke - Balea i Alverde - akciji su se priključili i partneri: CL, Biobaza, Bionsen, Borotalco, Ben & Anna Natural Care, Immortella, Olival, Dove, Lidera, Sebamed, Melem, Natura Amica, Fresh&Clean, Nivea, Cedevita, L’Angelica, Reebok, Ziaja, Nuxe, Uriage i Vichy. 

Organizatori projekta pozivaju sve građane da podrže donatorsku akciju kupnjom određenih proizvoda i pridonesu skupljanju sredstava za rad udruge i ostvarenju krajnjeg cilja inicijative.

Robert Gašpert 

'Projekt Pink Ribbon dio je aktivnosti dm-a kojima nastojimo dati doprinos boljoj zdravstvenoj skrbi naših sugrađana te unaprijediti kvalitetu njihovih života. Peto izdanje projekta za nas u dm-u ima posebno značenje jer smo tijekom ove godine aktivnosti usmjerili upravo na zdravlje, s posebnim naglaskom na žensko zdravlje te na skretanje pozornosti na teme i izazove s kojima se žene susreću. Stoga smo ponosni što ćemo ovim projektom još jednom podsjetiti kupce na važnost brige o zdravlju i podržati rad udruge Udrugu P.I.N.K. – life u misiji da onkološkim pacijentima osigura bolju zdravstvenu skrb i podršku tijekom liječenja', poručila je Martina Markota, voditeljica odnosa s javnošću u dm-u. 

Magazin Story je prvi medijski brend u Hrvatskoj koji je još davne 2011. pokrenuo obilježavanje mjeseca borbe protiv raka dojke kroz višerazinski projekt Story Pink Ribbon. 

'Ono što sam primijetio kao osoba koja se intenzivno bavi ovom temom jest činjenica da u našem društvu i dalje vlada stigma oko ženskog zdravlja. Smatram da Story ovakvom inicijativom pridonosi tome da razgovor o ženskome zdravlju postane najnormalnija tema na kavi s prijateljima ili razgovoru s obitelji. Ljudi se često, kada je riječ o njihovom zdravlju, zatvore, a mi kada pričamo o ovakvoj temi stvaramo kontekst da je to normalno, da je to naše zdravlje, odnosno da smo to mi. Ovim projektom slavimo život i drago mi je da smo i dalje dio ove jako bitne priče', poručio je Marko Banjavčić, glavni urednik magazina Story.

Robert Gašpert  Marko Banjavčić, glavni urednik magazina Story, i Martina Markota, voditeljica odnosa s javnošću u dm-u.

Uz spomenuto prikupljanje sredstava, Pink Ribbon ukazuje i na važnost edukacije te preventive jer se 90% oboljelih od karcinoma dojke može izliječiti ako se bolest otkrije na vrijeme. 

'Neugodno sam iznenađena koliki broj mladih žena je danas u Hrvatskoj obolio od raka dojke. Ove godine reviju će nositi sve mlade žene i to me veoma rastužilo. Kao predsjednica udruge i kao zdrava osoba smatram da bi se svi trebali udružiti - od medija, Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, Ministarstva zdravstva i bolnica da zajedno pokušamo smanjiti stopu smrtnosti i da tim istim mladim ženama pomognemo da ozdrave i da se vrate svojim obiteljima, ali i na tržište rada', naglasila je predsjednica udruge P.I.N.K - life Nives Moric.

Robert Gašpert  Predsjednica udruge P.I.N.K - life Nives Moric.

Predstavljanje projekta Pink Ribbon u zagrebačkom hotelu Canopy by Hilton podržali su i predstavnici struke - prim. dr. med. Ivana Brkić Biloš, specijalist epidemiologije i voditeljica Službe za epidemiologiju i prevenciju kroničnih nezaraznih bolesti Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo te prof.dr.sc. Davor Vagić, dr. med., ravnatelj KBC Sestre Milosrdnice.

Ovogodišnje izdanje inicijative Story Pink Ribbon i nacionalne javnozdravstvene kampanje Sačuvajmo zdrave dojke podržavaju i poznate dame – ambasadorice projekta Daria Lorenci Flatz, Sandra Bagarić i Tončica Čeljuska koja je i prisustvovala predstavljanju aktivnosti projekta.

'Zaista sam redovita kada je riječ o mamografskim pregledima, pogotovo otkad sam ušla u menopauzu. Rano sam ušla u menopauzu i rano sam potražila pomoć ginekologa jer sam imala valunge i ostale situacije koje nisu bile najugodnije. Sve je to utjecalo i na moj posao, pošto sam u studiju i redakciji okružena drugim ljudima i ne mogu odjednom početi otvarati prozore. Od svoje sam ginekologice zatražila savjete te sam počela uzimati hormonsku terapiju, zbog čega moram biti ažurna u kontroli dojki i reproduktivnih organa. To je nešto što obavim minimalno jedanput ili čak dvaput godišnje' poručila je poznata novinarka i voditeljica Tončica Čeljuska.

Robert Gašpert  Voditeljica Tončica Čeljuska

Na konferenciji koju je moderirala Ana Miščević, Head of Story, najavljen je i središnji donatorsko-edukativni događaj ovog projekta – Story Pink Fest 21. listopada na Trgu Petra Preradovića i Zrinjevcu u Zagrebu s jedinstvenom modnom revijom domaćih dizajnera i žena oboljelih od raka dojke te 'ružičastom' povorkom podrške. Uz to, magazin Story i izdavačka kuća Mondo INC Zagreb i ove godine u suradnji s partnerima nastavljaju projekt #dasamprijeznala u sklopu kojeg čitateljima diljem Hrvatske omogućuju besplatne mamografske preglede. Više možete doznati na www.story.hr