Uz uvjerenja i ponavljajuće obrasce koji nas koče, naši financijski odabiri često nisu usklađeni s našim potrebama, ali niti s mudrim planiranjem. Naše sugovornice na panelu ‘Moje financije, moja sigurnost’, održanog u zagrebačkom Merkur Lifestyle centru, iz poslovnog i osobnog aspekta uvele su nas u temu baratanja novcem i financijskog ulaganja koja danas podrazumijevaju širok spektar djelovanja - od klasičnih financijski ulaganja, onih koji uključuju start upove, do personaliziranih osiguranja novog doba, pametnije raspodjela kućnih budžeta...
Od Maje Jelisić Cooper, poduzetnice i investitorice, Manuele Šole, poduzetnice i marketinške stručnjakinje, Mirte Fraisman Čobanov, psihoterapeutkinje i leadership coacha, Ive Zovko, poduzetnice i vlasnice brenda Kata gluten free, doznale smo što za njih podrazumijeva financijska mudrost i kako je optimalno koristiti. Panel je vodila glavna urednica Sense Izabela Vrtar, a nakon inspirativnog razgovora, okrijepili smo se ukusnim Kata gluten free proizvodima i isprobali Vinoble kozmetiku koja se bazira na antioksidativnom djelovanju grožđa, a koja je dostupna u Merkur Lifestyle centru te unutar njihovih beauty tretmana.
Mirta Fraisman Čobanov
Psihoterapeutkinja i leadership coach te vlasnica Partus centra za edukaciju i savjetovanje objasnila je odakle nam dolaze ograničavajuća uvjerenja o novcu te na koje se 3 stvari trebamo fokusirati ako ih želimo promijeniti.
Naš odnos s novcem počinje u primarnoj obitelji dok gledamo kako se naši najbliži odnose prema njemu. Kažu da novac ide na novac. Ako ste odrasli u okruženju gdje je novac dobra stvar i ima ga, sa sobom ćete kroz život nositi pozitivne stavove o istome. Vrijedi i obrnuto. Novac je sredstvo razmjene, ali predstavlja i način na koji doživljavamo sebe, reflektira naš osjećaj vrijednosti, govori o tome koliko se poštujemo. Na coachingu ili terapiji uvijek klijente pitam kako su se u njihovoj obitelji odnosili prema novcu. Obično su tri problema na kojima je potrebno raditi: 1. možete li primiti novac, 2. možete li ga zadržati i 3. znate li investirati ili vam novac samo dolazi i odlazi bez kontrole.
Maja Jelisić Cooper
Poduzetnički mindset njoj je jednostavno u krvi. Pokrenula je mnogobrojne projekte i firme - neke od njih su Klasik TV i poznati DOXTV, a ponosna je investitorica i u portal Žene i novac koji smatra vrlo važnim za financijsko opismenjavanje žena danas. Evo kako ona gleda na ulaganja...
Disperzija rizika je ono čega se držim prilikom ulaganja, ne stavljam 'sva jaja u istu košaru', ulažem u cijelu paletu proizvoda... Novac treba upogoniti da za vas radi i dugoročno vam ostvaruje prihode. Za poduzetništvo je važno da ste uporni i prilagodljivi i da se ne bojite napraviti i grešku. Bitno je probati i to se uvijek nagrađuje. Najgore je ne probati iz straha. Srećom, ja sam veliki risktaker. Kroz 10-ak poduzetničkih pothvata naučila sam da nikada ne smijete obezvrijediti sebe i ono što prodajete jer vas tada ni drugi neće cijeniti. Ako dajte nisku cijenu iz bilo kojeg razloga, to će vam se bumerangom vratiti. Ono što prodajete vrijedi onoliko koliko vi odredite da vrijedi i to je jako važno jasno i glasno iskomunicirati.
Manuela Šola
Kad je prije 17 godina osnovala agenciju Abrakadabra, poduzetnica i marketinška stručnjakinja, nije ni slutila da će baš to ime 2015. zainteresirati tvrtku Agrokor. Naime, tako su namjeravali nazvati svoj regionalni web shop, a Manuela Šola ni nakon iscrpljujućih pregovora nije dopustila korištenje tog imena bez naknade. Tako se dogodila prva velika prodaja imena na našem tržištu, a Šola je svoju agenciju preimenovala u Komunikacijski laboratorij.
Nisam vezana za novac i stvari, ali ne mogu reći da mi novac nije važan. On svakako nije bio glavni motivator kad sam se na početku karijere budila u 5 ujutro i kretala s radom. Gurao me potencijal, mogućnost da nešto stvorim. Osim u vlastiti posao ulažem i u druge, ako vidim potencijal u nekom projektu, ako on ima neku širu društvenu korist ili, ako pak, jako vjerujem u ljude koji iza njega stoje. Kad su poslovni pregovori u pitanju, smatram da je također važno ne vezati se - pregovori moraju biti 'win, win', druga strana ne smije osjetiti da ste se vezali za rezultat pošto-poto, obje strane trebaju biti zadovoljne, a ne da se nešto treba dogovoriti pod svaku cijenu.
Iva Zovko
Poduzetnica i vlasnica brenda Kata gluten free otpočetka je vjerovala u uspjeh bez obzira na mišljenje okoline. Napustila je siguran posao, digla kredit, pokrenula proizvodnju, nakon nekog vremena pridružio joj se i suprug i sve to zbog vjere u kvalitetu jednog proizvoda.
Ne bojim se rizika i ulaska u nove stvari, oduvijek sam bila vizionar. Upoznavanje s brendom Kata bila je za mene ljubav na prvi pogled. Vidjela sam Katu u budućnosti. Taj me potencijal potaknuo da ostavim siguran posao, sigurna primanja, službeni auto... Znala sam tada čuti od drugih: 'Iva, kako se misliš baviti proizvodima bez glutena, pa ovo je Hrvatska?', ali ja sam znala da ne želim samo slijediti neki trend nego i potrebu. Nikad nisam požalila iako je koronakriza dosta poljuljala posao. Ali, prošle godine otvorili smo 2 brunch bara, prošli tjedan još jedan, prije nekoliko mjeseci pokrenuli smo i uslugu cateringa... Sanjamo velike snove.
Chrissy Teigen kritiziraju jer joj kći drži noge na kuhinjskom pultu dok kuhaju
Kako darovita djeca zamišljaju bolji svijet? Birali bi učitelje, predmete, a tehnologija im je pomagač, ne gospodar
Maja Šuput pokazala novu Bloomovu frizuru: 'Baš si ga skratila, sad je pravi dečkić'
Dragi odrasli...: Pisma djece iz Hrvatske za bolji svijet, ovo su njihove poruke
Uranjeno božićno ukrašavanje usrećuje, znanstveno je dokazano