Koliko igračaka dijete treba imati? Radna terapeutkinja otkriva točan broj za dulju i kvalitetnu igru

Igra je dulja i kvalitetnija s ovim brojem igračaka, jer djeca nemaju vremena posvetiti se svakoj igrački prije nego krenu na sljedeću

Foto: Shutterstock

Gotovo svaka kuća u kojoj danas žive djeca puna je igračaka. Plišane igračke, autići, kocke, drvene igračke, konstrukcijski setovi, lutke, dinosauri... sve su to stvari koje kupujemo mališanima kako bi bili sretni i uživali u igri.

No, to je potpuno pogrešno jer ispada da djeci treba puno manje igračaka nego što većina ima.

Radna terapeutkinja dr. Alexia Metz vodila je studiju Sveučilišta u Toledu 2017. godine koja je uključivala malu djecu u dobi od 18 do 30 mjeseci. Uvela ih je u prostoriju u kojoj je bio ogroman broj igračaka namijenjenih toj dobi, poput kamiona, raznih vrsta igračaka koje su se slagale...

"Donosimo kući sve više i više igračaka, misleći da su igračke ono što će naše dijete dovesti do Harvarda“, kaže Metz za Today. "Ali onda ne vidimo vrijednost u njihovoj igri jer se ne mogu dovoljno organizirati da bi se igrali."

Stvar je u tome, kako je studija pokazala, da dijete treba imati samo četiri igračke.

Tijekom studije, mala djeca koja su sudjelovala uzela su prosječno 16 igračaka, ali su ih brzo odložila prije nego što su prešla na sljedeću, što Metz kaže:

"Njihovo istraživanje igračaka je toliko brzo da nemaju vremena sjesti i istražiti sve stvari koje igračka može učiniti prije nego što moraju preći na sljedeću."

Foto: Shutterstock

Dulja i kvalitetnija igra s manjim brojem igračaka

S druge strane, kada su mališani ušli u sobu sa samo četiri igračke, "otišli su i pogledali ih sve, ali su onda imali vremena da se vrate svakoj igrački. Sjeli su i igrali se s njom dvostruko duže, a igrali su se s tom igračkom na više načina", objašnjava Metz, napominjući da bi djeca pritiskala sve gumbe, gledala dijelove i slično.

I ne samo da su se djeca dulje igrala s manjim brojem igračaka, nego je njihova igra bila i kvalitetnija.

"Nije bilo tolike želje gledati nešto drugo. Djeca su znala da neće ništa propustiti ako sjednu još nekoliko minuta da se igraju s tom jednom igračkom i vide što ona može učiniti", kaže ona.

Ako vam se, kao i većini, čini da su četiri igračke djetetu zaista malo, obratite pozornost na to kako se dijete igra, primjerice, u liječničkoj čekaonici ili negdje gdje oko njega nema dostupnih 352 igračaka. Primijetite što se događa kada mu donesete igračku koju nije vidio mjesecima jer ste je negdje sakrili. Manji broj igračaka omogućuje djeci da se više udube i posvete igri.

Terapeutkinja ističe da čak i ako imate "pametne" igračke, odnosno one koje potiču dječji razvoj, ali ih imate previše, one se jednostavno ne mogu skrasiti i igrati.

Metz dodaje da zapravo nije važan broj igračaka koje dijete ima, već koliko mu ih je stalno dostupno.

"Možete imati stotine igračaka ako ih imate gdje spremiti, pa kada dijete ima vremena za igru, samo manji broj je u to vrijeme dostupan", kaže ona. Rotiranje igračaka može biti od pomoći u tom pogledu, kao i razmjena igračaka s drugim obiteljima.