Ono čega možda niste svjesni jest da dijete koje nije naučilo učiti može satima sjediti nad knjigom, a da se ne dogodi ništa jer se učenje ne odvija samo po sebi. U ranoj osnovnoškolskoj dobi djetetu treba pomoći u učenju, pokazati mu kako učiti, poučiti ga vještini učenja i otkriti stil njegova učenja.
Poznato je da naučimo:
- 10% onoga što pročitamo,
- 20% onoga što slušamo,
- 30% onoga što vidimo,
- 50% onoga što vidimo i čujemo,
- 70% onoga što izgovorimo,
- 90% onoga što izgovorimo i učinimo.
Dakle, za uspješno učenje potrebno je kombinirati čitanje, pisanje, crtanje, govor i zornost. Međutim, koja će od navedenih tehnika dominirati u učenju ovisi o djetetovim jakim stranama. Poznato je da ovisno o razvijenosti opažajnih kanala razlikujemo vizualne, auditivne i motoričke tipove ljudi.
Ključ je uspješnog učenja prepoznati jake strane kod svog djeteta, poučiti ga kako da se u učenju osloni na njih te otkriti njegov individualni stil učenja. Npr. djetetu koje je vizualni tip pri učenju će pomoći mentalne mape, dok je djetetu koje je auditivni tip bolje glasno ponavljati ili mu čitati gradivo koje mora naučiti.
Tekst: Nataša Čičin-Šain, prof. defektolog i Stela Horvat, prof. rehabilitator, Kabinet Korneo
Foto: Thinkstock
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima (Narodne novine, br. 111/2021, 114/2022), komentiranje na našim portalima omogućeno je samo korisnicima koji su se prethodno registrirali i koji su se upoznali s našim pravilima komentiranja. Zabranjeno je postupanje suprotno odredbama članka 94. stavka 2. Zakona o elektroničkim medijima, a svaki je korisnik osobno odgovoran za cjelokupan sadržaj koji objavi ili učini dostupnim.
Još uvijek nema komentara - sjajna prilika da pokreneš raspravu.