Roditelji koji mrze matematiku imaju djecu koja su lošija u ovom školskom predmetu, pokazalo je novo istraživanje.

Do 30 posto ljudi ima jaku 'matematičku anksioznost', što može dovesti do znojnih dlanova, ubrzanog rada srca, pa čak i želučanih tegoba i vrtoglavice.

Istraživači su promatrali matematičku anksioznost kod 126 roditelja, a zatim su pratili matematičke vještine njihove djece. Djeca su bila lošija u matematici, u dobi od tri do pet godina, ako su njihovi roditelji bili zabrinuti zbog brojeva. A pokazalo se da djeca koja su u predškolskoj dobi lošije znala brojati imaju lošije matematičke vještine i u dobi od osam godina.

To sugerira da bi ih zabrinutost roditelja mogla natjerati da se muče s matematikom u godinama koje dolaze.

Korisne igrice brojanja kod kuće

Moguće je da mala djeca igraju manje korisnih igrica brojanja kod kuće kada njihovi roditelji mrze matematiku i žele je izbjeći.

Ali autori studije kažu da, čak i kada roditelji pokušavaju igrati igre brojeva sa svojom djecom, mogu prenijeti svoje loše osjećaje o matematici, možda zbog nedostatka entuzijazma. To bi moglo smanjiti ili poništiti dobrobiti ovih aktivnosti.

Dr. Kinga Morsanyi, viša autorica studije sa Sveučilišta Loughborough, rekla je: "Jedan jednostavan, ali snažan korak koji roditelji mogu poduzeti je da govore pozitivnije o matematici i prepoznaju da vam nije potreban poseban talent za matematiku da biste je mogli naučiti. Čak i ako se roditelji muče s matematikom, pokazivanje interesa, entuzijazma i ohrabrenja mogu učiniti veliku razliku za njihovu djecu."

Kako roditelji koji ne vole matematiku utječu na djecu?
Shutterstock 

Potičući roditelje da ojačaju vlastito samopouzdanje u matematici poboljšavajući svoje matematičke sposobnosti online, dr. Morsanyi je dodao: "Oni također mogu prihvatiti način razmišljanja o rastu u kojem prepoznaju da je pravljenje pogrešaka u matematici ne samo u redu, već i važan dio procesa učenja."

Studija, objavljena u časopisu Experimental Child Psychology, pitala je roditelje u Italiji o njihovoj matematičkoj anksioznosti kada su njihova djeca imala tri godine.

Ocijenili su koliko se slažu s tri tvrdnje, uključujući 'Izbjegavam situacije koje uključuju matematiku' i 'Osjećam se tjeskobno kada radim aktivnosti koje uključuju matematiku'. Konačna izjava je bila 'Ne bih se bojao da moj posao zahtijeva više matematike'.

Djeca roditelja za koje je na temelju ovog upitnika utvrđeno da imaju matematičku anksioznost nisu sama bila anksioznija u vezi s matematikom u dobi od osam godina. Ali ta su djeca bila lošija u testu koji uključuje brojanje i jednostavne zbrojeve u dobi od tri do pet godina.

To je bio slučaj bez obzira na to koliko su im roditelji bili obrazovani, što su istraživači uzeli u obzir.

Djeca koja su bila manje vješta u matematici prije polaska u školu općenito su bila lošija u matematici na testu kad su imala osam godina, uključujući vremenske tablice i zbrajanje, oduzimanje i množenje u glavi.

Ljudi koji se muče s matematikom u djetinjstvu imaju tendenciju da se muče kao odrasli i kao rezultat toga mogu biti lošiji u donošenju financijskih odluka, pokazala su prijašnja istraživanja. Ljudi kojima nedostaju matematičke sposobnosti mogu biti lošiji u svom obrazovanju i karijeri i zarađivati ​​manje, na temelju prethodnih dokaza.