U predvorju Prve privatne gimnazije s pravom javnosti Varaždin prvo upada u oči udoban kauč, gdje se učenici opuštaju i druže prije nastave. Vani je kiša, pa taj dan nisu bili u svojoj šumskoj učionici, gdje se po potrebi održava nastava biologije, geografije, likovne umjetnosti i još nekih predmeta. Ova gimnazija s 90-ak učenika posebna je po mnogočemu, pa i po tome da je jedina srednja škola u Europi koja provodi šumsku outdoor pedagogiju. Ravnateljica i vlasnica prof. Martina Pažur, nekada i sama učenica prve generacije ove škole, ponosna je, između ostalog, i na to što njezini učenici redovito sudjeluju i na poznatoj MUN konferenciji, a iduće će godine i sami organizirati istu u Varaždinu. Naime, riječ je o simulaciji rada UN-a za srednjoškolce iz cijelog svijeta, gdje učenici stječu uvid u djelovanje UN-a i dinamiku međunarodnih odnosa te u 'ulozi' predstavnika brojnih međunarodnih tijela raspravljaju o globalnim problemima.
Entuzijazam Prve privatna gimnazija s pravom javnosti Varaždin ovih je dana nagrađen i hvalevrijednom dm-ovom donacijom. Naime, dm je u sklopu platforme "Jedni za druge zajedno“ pokrenuo natječaj {ZAJEDNO} za bolje sutra, u sklopu kojeg će financijski podržati realizaciju niza projekata s ciljem doprinosa menstrualnom zdravlju žena i promjeni percepcije menstruacije u društvu. Među njima je i projekt "Zašto se crveniš?“ ove gimnazije, čiji je cilj modernizirati i kreativno unaprijediti edukaciju o menstrualnom ciklusu i njegovim posljedicama primjenom tehnologije virtualne stvarnosti (VR). Upravo zbog toga što o važnoj temu progovaraju na djeci blizak način – kroz primjenu moderne tehnologije – dm je, kaže Dijana Košić, područna menadžerica dm-a, između 104 prijavljena projekta prepoznala ovaj kao izniman i nagradila ga donacijom u iznosu od 7730 eura.
"Projekt 'Zašto se crveniš?' usmjeren je na demistifikaciju i destigmatizaciju menstrualnog ciklusa kod madih srednjiškolske dobi. Naša je ideja bila da educiramo učenike i približimo im ovu temu na njima blizak način, kroz tehnologiju virtualne stvarnosti. Učenici će uz pomoć programera, dizajnera i profesora izrađivati aplikacije za rješavanje različitih tipova zadataka vezanih za menstrualni ciklus, a održat ćemo i niz radionica čiji je cilj razbijanje mitova i predrasuda o menstrualnom ciklusu te rasprava o posljedicama na svakodnevni život“, rekao je prof. geografije Jasmin Kokotec.
Škola, kaže profesor Kokotec, ima povijest primjene virtualne stvarnosti u svojoj nastavi, što se pokazalo izuzetno korisno, jer učenici s puno više entuzijazma uče i postižu bolje rezultate.
"Nadamo se da ćemo na ovaj način zainteresirati mlade za ovu temu i doprinijeti njezinoj normalizaciji u društvu“, kaže prof. Kokotec. I, uistinu, stigma oko menstruacije prenosi se generacijski i jako je važno prekinuti taj 'lanac' srama, nelagode, traženja 'prikladnijih' naziva za nešto što je normalan dio života svake žene.
"Žene uvijek skrivaju da su 'oni dani u mjesecu', uvijek je neka mistika oko menstruacije, stoga smo željeli približiti ovu temu i djevojčicama i dječacima. Čak i kad im neka tema nije privlačna, trebamo promijeniti sredstvo pomoću kojeg uče i sigurno ćemo ih zainteresirati“, kaže psihologica Lana Levkuš, stručna suradnica u školi, koja je dala ideju da se o ovoj važnoj temi progovori upravo kroz VR tehnologiju.
Inače, Prva privatna gimnazija s pravom javnosti Varaždin, kaže ravnateljica, priprema učenike za život, uči ih pregovaračkim vještinama, empatiji, snalaženju u nepoznatim situacijama, prijateljstvu…, a sve kroz njima interesantna područja, umjetnost, znanost, business, te njihovu integraciju. Između brojnih aktivnosti, učenici su, primjerice, već razvili perspektivan projekt s prirodnim sapunima. Učenici su došli na ideju da će znanstvena grupa početi proizvoditi ekološke sapune, art grupa imala je zadatak kreirati eko pakiranja i podloške za sapune, dok je business grupa trebala razviti poslovnu ideju, katalog proizvoda, formirati cijene te osmisliti ideju kako proizvode plasirati na tržište. Lani su analizirali tržište i vidjeli da sapuni nisu bili zanimljivi učenicima, jer im nisu bili vizualno lijepi, pa su imali zadatak napraviti i cijelo rebrendiranje“, kaže prof. Martina Pažur, napominjući kako im je jedan od ciljeva biti prva zero waste škola do 2032.
Njihovu eko priču prepoznao je i poznati chef Mario Mandarić, koji ih je kontaktirao s idejom da u školskom voćnjaku, koji se nalazi uz njihovu šumu, želi posadi 260 sadnica voćki i začinskog bilja, gdje će raditi banku hrane, a jedan dio uroda plasirati i u restoran. Sadnja je planirana za 16. listopada, na Svjetski dan hrane. Da, uistinu, rade prave stvari za mlade, prepoznao je i ugledni neuropsihijatar dr. Ranko Rajović, autor NTC sustava učenja, koji se provodi u 20-ak zemalja diljem svijeta. Iako je njegov program u prvom redu namijenjen mlađoj djeci i ranom razvoju inteligencije, njegove metode učenja kroz igru i zabavu te bez učenja napamet, primjenjive su u svakoj dobi. Svjesni da dijele iste vrijednosti, Prva privatna gimnazija s pravom javnosti Varaždin educirala je 10 predavača iz različitih područja koji će implementirati NTC ideje u nastavi, a postali su i NTC centar dr. Rajovića za najmlađe za cijelu Varaždinsku županiju.
*Sadržaj nastao u suradnji s dm-om.
8 znakova da imate natprosječno inteligentno dijete: Prepoznajte ih od rane dobi
Kako se razvija dječji karakter? Maria Montessori otkrila tri ključne faze i način na koji možemo utjecati na njih
I ja sam znao dobiti batine, pa sam ispao dobro: Psihologinja otkriva što se krije iza takve izjave
Znate li koje učitelje cijenim? YouTuber nabrojio razloge zbog kojih je zahvalan ljudima koji podučavaju našu djecu
Kako potaknuti dijete da priča o svom danu u školi, bez osjećaja da ga ispitujete: Postavite mu ova promišljena pitanja