Bez izjave roditelja da nitko u obitelji nije zaražen koronavirusom, kao i da zbog povratka roditelja na posao, dijete mora pohađati nastavu, niti jedan školarac neće 11. svibnja moći uči u školu. Mjere koje je propisao HZJZ, a koje su izazvale buru reakcija i roditelja i struke, o čemu smo već pisali, sada su dobile još konkretniji oblik. Naime, na e-mail adrese brojnih roditelja danas je stigla anketa o tome hoće li dijete 11. svibnja poslati u školu te upute kako će sve biti organizirano na licu mjesta. Tako se, između ostalog, kaže kako će u svakom razredu sjetiti devet učenika, ali to ne znači svi učenici iz istog razreda. Prenosimo u cjelosti upute koje su nam stigle iz jedne zagrebačke škole, uz pretpostavku da većina škola ima više-manje usuglašene mjere.

Prema broju djece koja neće moći provoditi nastavu od kuće, oblikovat ćemo skupine od 9 učenika i 1 učitelja. U postavljenu grupu, koja će početi s radom 11.5., ne može se naknadno uvrstiti niti jedan  drugi učenik. Sve skupine bit će odvojene jedna od druge bez međusobnog druženja ili zajedničkih aktivnosti.  Odvajanje grupe jedne od druge  ključno je za osiguravanje sigurnosti učenika. Skupinu će činiti učenici iste generacije (ne nužno istog razrednog odjela i ne nužno s učiteljicom koja inače vodi djetetov odjel).

Dolazak skupina u školsku zgradu bit će točno određen, u razmacima od 15 minuta po skupini. Djeca neće biti u mogućnosti dolaziti u nijedno drugo vrijeme, nego u točno ono  koje je propisano za njihovu skupinu (nema dežurstava i nema kašnjenja). Roditelj/skrbnik dovodi i odvodi dijete iz škole na način da je u pratnji jednog djeteta uvijek jedna odrasla osoba/roditelj/skrbnik. Kad god je moguće, u pratnji pojedinog djeteta, uvijek je ista osoba ili se izmjenjuju dvije odrasle osobe.

Odrasle osobe koje dovode/odvode

dijete obavezno drže fizičku udaljenost od najmanje 2 m od drugih osoba, ne

ulaze u školsku zgradu i ne zadržavaju se ispred nje.

Po učenike će dolaziti učiteljice.  Učenici preobuvaju obuću, odlažu je u plastičnu vrećicu koju su donijeli  i odlaze do garderobnog ormarića u koji će odložiti vrećicu i jaknu. Odlaze oprati ruke i ulaze u predviđenu učionicu. U učionici su učenici smješteni svaki u svoju klupu, udaljeni jedni od drugih dva metra,  i to mjesto neće mijenjati sljedeća dva tjedna. Učiteljica je na fizičkoj distanci od učenika. Neke odrednice Uputa HZJZ-a nećemo moći osigurati, a to su: da svaka grupa ima u neposrednoj blizini prostorije u kojoj boravi toalet koji koristi isključivo ta odgojno – obrazovna grupa i direktan izlaz na veću terasu, balkon ili dvorište iz prostorije u kojoj borave. Mi te uvjete nemamo.

Obroci će učenicima biti dostavljeni i ostavljeni ispred učionice na pripremljenim kolicima  (samo za učenike u produženom boravku). Učenici će unijeti svaki svoj obrok te će nakon jela pospremiti pribor. Vrijeme obroka neće biti isto za sve učenike.

Prolazak kroz zajedničke

prostorije u školi ćemo maksimalno izbjegavati, a kada je to neophodno,

prolazit će samo jedna skupina s učiteljicom, bez susretanja s drugom djecom

ili zaposlenicima škole, i poticat će ih da ne dotiču površine ili predmete

koji se nalaze na tom putu.

Za vrijeme epidemije, za učenike

razredne nastave, provodit će se poučavanje, dijelom kao oblik nastave koju

učenici pohađaju u školi, ali u promijenjenim uvjetima u odnosu na redovitu

nastavu, a dijelom kao nastava na daljinu.

Učenici u Programu produženog boravka ( 1. i 2. r.) nastavu će provoditi u jutarnjem turnusu u rasporedu od 4 nastavna sata dnevno + program produženog boravka. U skupini će po pet dana za redom biti dvije učiteljice koje će se dnevno izmjenjivati (jedna radi nastavu, druga provodi Program produženog boravka).  Učenici koji nisu u Programu produženog boravka (3. i 4. r. ) imat će 3 nastavna sata.

Učenici u skupinama imat će sljedeće predmete: hrvatski jezik, matematiku, prirodu i društvo, likovnu i glazbenu kulturu (1., 2. i 3. razred). Tjelesna i zdravstvena kultura, prema Uputama HZJZ-a se ne preporuča u zatvorenom prostoru, ali se ne preporučaju ni intenzivne aktivnosti na otvorenom prostoru, odnosno one koje uključuju bliski fizički kontakt. Nastava engleskog jezika i glazbene kulture u 4. razredu, te izborni predmeti, popt vjeronauka ili drugog stranog jezika, i dalje će se provoditi na daljinu, kod kuće, kao i do sada.

Tekst: D. P.
Fotografija: Profimedia