Glavni “alat” za razvoj mozga djece od četiri do 13 godina (a to je razdoblje kad se mozak najbrže razvija) drevna je naprava koju ljudi koriste već tisućama godina -  abakus ili abacus. Abakus je najstariji kompjutor i služi za izvođenje mnogih računskih operacija. No, abakus zapravo samo pomagalo pomoću kojeg se dolazi do glavnog cilja – treninga za mozak.

“Prvo što djeca uče je računanje na samom abakusu, ali to je tek početak. Kada djeca nauče baratati abakusom i svladaju osnovne operacije, tek tada kreću prave mozgalice i dolazi do glavnog dijela programa – mentalne aritmetike. Polako počinju vježbati naučene operacije izvoditi „mentalno“ – tako da vizualiziraju abakus i korak po korak  savladavaju sve kompleksnije zadatke pomoću vizualizacije abakusa”, pojašnjavaju u zagrebačkom Centru za djecu i mlade Praktikum, u kojem se, između ostalih programa, održava I program ALOHA mentalna aritmentika s abakusom.

Primjenjujući abacus, djeca svaku operaciju simultano izvode u obje hemisphere mozga, što omogućava jačanje veza između lijeve i desne polutke. U lijevoj polutci se odvija računski dio, a desna polutka je zadužena za vizualizaciju abakusa i pamćenje položaja pojedinih kuglica. Dok pokušavaju stvoriti sliku abakusa u glavi  i istovremeno pratiti o kojoj se vrijednosti radi te izvoditi računske operacije, djeca zapravo treniraju mozak i čine ga jačim.

“ALOHA ne pomaže samo u računanju, već omogućava da se iskoristi veći dio svog mozga u svakom aspektu života! Kako djeci samo računanje ne bi dosadilo, za njih su  osmišljene edukativne, kreativne i didaktičke igre koje pomažu u razvoju različitih vještina. Zapravo se uz glavnu korist programa, građenje jače neuronske mreže, istovremeno radi i na jačanju mnogih drugih sposobnosti koje nam pomažu i koriste u svakodnevnici. Na taj način djeci nikada nije dosadno, a svaki tjedan odrade svoj mentalni trening kroz igru te razvijaju dodatne sposobnosti”, pojašnjavaju u Centru za djecu i mlade Praktikum.

Tijekom programa se kroz različite igre i aktivnosti konstantno radi na ovim vještinama:

Pažnja i koncentracija
Djeci omogućava da se usredotoče na trenutni zadatak, umjesto da im misli lutaju.

Kreativnost
Pomaže u svakom aspektu pronalaženja novih rješenja za bilo kakve probleme i daje mozgu mogućnost da smisli nešto novo i drugačije.

Imaginacija i vizualizacija
Vještine koje djeci pomažu kod pamćenja i razmišljanja.

Prostorna orijentacija
Daje djeci mogućnost da se bolje snalaze u prostoru, te percipiraju i pamte što više detalja iz nekog okruženja.

Sposobnost slušanja
Omogućava bolji fokus na izgovorene riječi i pamćenje veće količine informacija u kratkom periodu.

Analitičke vještine
Služe kao "procesor“ za primljene informacije – koriste nam da bi što bolje interpretirali sve informacije koje nam mozak skuplja.

Fotografsko pamćenje
Način da slika pojedinog predmeta ili teksta bude što detaljnija i da ostane u mozgu što dulje.

Sposobnost opažanja
Pomoću ove sposobnosti zapravo uočavamo pojedine stvari i započinjemo proces sakupljanja i razumijevanja informacija.

Tekst: D. P.
Fotografija: Shutterstock